יתרונותיו של תיק השקעות אונליין

תוכן עניינים
תיק השקעות אונליין
תיק השקעות אונליין

ההיסטוריה של ההשקעות רצופה שינויים והתפתחויות. בעבר, השקעות בבורסה הצריכו נוכחות פיזית של המשקיעים בבורסה עצמה. רק נוכחות פיזית אפשרה להם לבצע עסקאות, לרכוש מניות, למכור אגרות חוב וכן הלאה. בהמשך ניתן היה לבצע פעולות שונות באמצעות מתן הוראות בטלפון, שהועברו ישירות אל הברוקר או סוכן ההשקעות.

לעומת זאת, כיום אנו נמצאים בנקודת זמן שבה ההתפתחות הטכנולוגית מאפשרת ביצוע פעולות השקעה בצורה הרבה יותר נוחה ופשוטה ואפילו באופן עצמאי.

באמצעות שימוש נכון ברשת האינטרנט ניתן לבנות בקלות תיק השקעות אונליין. את הוראות הקניה או המכירה, שינוי הפקודה או ביטולה ניתן לבצע בצורה מקוונת, ללא גורם מתווך, אך זה לא הכל. בזכות פעילות מקוונת, אונליין, ניתן להפוך את המסחר וההשקעות לפעולות חכמות יותר, עם יתרונות רבים נוספים.

חיסכון במשאבים

בניית תיק השקעות אונליין הינה הדרך הנוחה והפשוטה ביותר לקחת חלק בעולם ההשקעות הדינאמי. מכיוון שכל מה שצריך הוא מחשב עם חיבור לאינטרנט ומכיוון שאלה נחשבים היום למוצרים בסיסיים שנמצאים כמעט בכל בית, מדובר על דרך פעולה זמינה מאוד.

למעשה מדובר על פעולה שמתאימה לצעירים ולמבוגרים, למשקיעים מתחילים ולכאלה שכבר צברו ניסיון.

כאשר משתתפים במסחר בנירות ערך אונליין מדובר קודם לכל על חיסכון ניכר במשאבים. מכיוון שלא צריך להיעזר באנשי מקצוע חיצוניים למעשה אפשר:

  • לחסוך עלויות עסקה, אחוז מסוים מדמי הניהול והוצאות נוספות.
  • לשלם פחות עמלות לגורמי ביניים.
  • לחסוך גם בזמן שכן הפעילות היא מידית, ללא עיכובים. בכך, אגב, מגיבים לנעשה בשוק ההון ברגע האמת, ויש לכך היבט של ניצול הזדמנויות ורווח נוסף (ובמקרים מסוימים – מניעת הפסד).

כל המידע ברשת

בהקשר של תיק השקעות אונליין יש לזכור גם היבט נוסף של שימוש ברשת האינטרנט. אם בעבר הידע היה נחלתם של מעטים והוא היה יקר המציאות, כיום המצב שונה לגמרי. ביצוע השקעות טובות נשען במידה רבה על יכולת לקבל מידע נכון ועדכני. כאשר הרשת היא ספק המידע הגדול ביותר בעולם ומכיוון שהיא פתוחה לכולם, ללא הבדל, אפשר בהחלט לדבר על דמוקרטיזציה של המידע.

בין היתר, ניתן:

  • ללמוד באופן עצמאי את כללי המסחר המקוון וכללי המסחר בבורסה בפרט.
  • לקבל נתונים על ביצועי חברות, על מוצרי השקעה, על מגמות בשוקי ההון.
  • לדעת מה קורה עם מטבעות חוץ, מה החליטו נגידי בנקים שונים, מהן ההערכות המשקיעים.
  • ללמוד על אסטרטגיות השקעה שונות, להחליף טיפים עם משקיעים אחרים, ללמוד מתוך גרפים.
  • למי שזה עדיין לא מספיק, ניתן בהחלט לשלב קורסים אונליין, בתשלום או בחינם, שימוש בספרי מידע פיננסי דיגיטאליים ועוד.

לומדים בעזרת תיק וירטואלי

מידע ברשת

היבט נוסף של תיק השקעות אונליין הוא שניתן בהחלט ללמוד את הנושא על בוריו באמצעות בנייה של תיק השקעות, בצורתו הווירטואלית. בצורה בסיסית, תיק וירטואלי הוא תיק השקעות שנראה זהה לתיק רגיל אלא שהוא אינו מבוסס על רכישת נכסים פיננסיים הלכה למעשה.

מה שקורה הוא שהסוחר או המשקיע המתחיל משתמשים בפלטפורמה ייעודית כדי להעביר הוראות קניה מדומות, ללא צריך בהשקעה כספית של ממש. בצורה כזאת לומדים על האופן שבו מעבירים הוראות שונות אך זה עוד לא הכל. כך מתנסים בקבלת החלטות בזמן אמת, בהתאם לנעשה בשווקים, בהתאם לציפיות המשקיעים, בהתאם למידע שמקבלים אונליין.

לאחר שצוברים די ניסיון בהשקעה וירטואלית הרבה יותר קל לעבור לתפקד בעולם ההשקעות האמיתי. בצורה כזאת, את הטעויות של המתחילים עושים ללא סיכון של כסף אמיתי ואפשר להתחיל להשקיע באמת בצורה חכמה ונבונה יותר.

אסף מיכאל אנליסט השקעות
אסף מיכאל אנליסט השקעות

אסף מיכאל, מייסד המרכז להשקעות בישראל. זה לא סוד שעולם ההשקעות מבלבל, הידע שאתם מקבלים יכול להיות מסובך. החלטנו לתת לכם את כל המידע שאתם זקוקים לו להשקעות במקום אחד.

דילוג לתוכן