מסחר עצמאי בבורסה באמצעות בית השקעות

תוכן עניינים

מסחר עצמי בבורסההמשקיע הישראלי של היום הרבה יותר חכם ומתוחכם מהמשקיע של ימים עברו. כיום, בזכות זמינות הרבה יותר גבוהה של מידע ובזכות הרבה יותר אפשרויות לניהול עצמאי של מסחר בבורסה ובשוק ההון, קל יותר לעבוד נכון. באמצעות מסחר עצמאי בבורסה אפשר לראות תוצאות מהירות ולהגיב בצורה הרבה יותר אפקטיבית לשינויים בשוק ההון. במקביל, לדרך זו של מסחר יש עוד הרבה יתרונות נוספים שכדאי להכיר.

בשורות הבאות נספר על חלק מהיתרונות של מסחר עצמאי בבורסה דרך בית השקעות, נראה מדוע זוהי דרך חכמה יותר, מהירה יותר, ולא פחות חשוב זולה יותר לעומת האלטרנטיבות.

יותר חכם

בעבר, מרבית המשקיעים אם לא כולם נטו להשקיע את כספם באמצעות הבנקים, בתוכניות חיסכון או בניירות ערך. מרבית ההוראות שהועברו לבורסה המקומית וגם לבורסות חו"ל עברו דרך פקיד הבנק ודרך יועצי ההשקעות. מצב זה השתנה מן הקצה אל הקצה בזכות האלטרנטיבה של מסחר עצמאי, באמצעות בית השקעות.

מסחר עצמאי מאפשר לכל מי שרוצה אפשרות לניהול מסחר חכם להשיג את מבוקשו. בין אם יש למשקיע ידע מקצועי ובין אם הוא רוצה לרכוש אותו תוך כדי התנסות או בשיתוף מומחי בית ההשקעות, קיים מגוון רחב של כלים ממוחשבים יכולים לעזור.

בתי השקעות מובילים מספקים לסוחרים עצמאיים קורסים, הדרכות, מידע מקצועי וסקירות של אנליסטים ומחלקות מחקר מקצועיות. בצורה כזאת, אין ספק שהמסחר הופך להרבה יותר חכם.

יותר מהיר ונוח

מערכות המסחר של בתי ההשקעות המובילים מספקות לא רק מידע בזמן אמת, דבר שחשוב מאוד לכל משקיע עצמאי. המערכות הללו גם בנויות כדי להשיג ממד חשוב נוסף, אפילו קריטי, לכל מי שרוצה להצליח יותר בשוק ההון. ממד זה הוא ממד המהירות.

פלטפורמות המסחר של כל בית השקעות שמכבד את עצמו מאפשרת העברת הוראות בקלות ובמהירות. המערכות הן ידידותיות למשתמש וניתן לעשות בהן שימוש מושכל בפקודות שונות, לטייב את מהירות התגובה ואפילו להעביר מספר הוראות בעת ובעונה אחת.

פחות עמלות

יתרון מרכזי שחשוב להוסיף, מעבר ליכולת להגיב מהר ולקבל מידע רב ומגוון טמון במושג שנקרא "עלויות עסקה". כאשר מעבירים הוראות לבורסה באמצעות יועץ השקעות שעובד בבנק או אפילו באמצעות אתר האינטרנט של בנק כזה או אחר, נאלץ המשקיע לשלם לא מעט עלויות. העלויות הללו, שכוללות עמלות קניה ועמלת מכירה, עמלת אי ביצוע ועמלת שינוי וכמובן עם עמלות משמרת למיניהן, באות על חשבון חלק ניכר מהרווחים.

העלויות הן גבוהות במיוחד למי שרוצה להישאר דינאמי, להגיב לכל איתות שתומך בקנית נכסים, במכירה, בשינויי פוזיציות. כאשר סוחרים באופן עצמאי, אחרי שמצטרפים לבית השקעות בעל מוניטין, נהנים באופן מובהק מעלויות עסקה נמוכות במיוחד. חלק ניכר מעלויות העסקה למעשה שואפות לאפס שכן ניתן בהחלט לקבל פטור מחלק ניכר מהעמלות.

יותר ביטחון

מסחר עצמאי במסגרת בית השקעות מאפשר לכל משקיע, קטן או גדול, להיות זה ששולט וזה שמחליט, שמגיב, שנמצא בעניינים. אף יועץ השקעות לא יכול להשקיע את מיטב זמנו בלקוח יחיד, גדול ככל שיהיה. עם זאת, ישנו חשש של חלק מהמשקיעים מפני העברת כספים משמעותית לבית ההשקעות. חשש זה, יש לומר, איננו מבוסס ויש לעקור אותו מן השורש.

בתי ההשקעות בארץ פועלים בכפוף לרגולציה מחמירה. הפעילות שלהם נעשית בפיקוח הדוק וכספי המשקיעים חייבים להישמר בחשבונות נאמנות מיוחדים. על מנת למנוע בעיות, על מנת למנוע אי הבנות או סיכונים שונים, גם ניירות הערך של הלקוחות ויתר נכסיהם הפיננסיים זוכים להגנה לא פחות טובה. כך, ביטחון וראש שקט לצד מסחר יעיל יותר וזול יותר, מהווים נכס של ממש לכל משקיע עצמאי.

אסף מיכאל אנליסט השקעות
אסף מיכאל אנליסט השקעות

אסף מיכאל, מייסד המרכז להשקעות בישראל. זה לא סוד שעולם ההשקעות מבלבל, הידע שאתם מקבלים יכול להיות מסובך. החלטנו לתת לכם את כל המידע שאתם זקוקים לו להשקעות במקום אחד.

דילוג לתוכן