תיק השקעות וירטואלי

תוכן עניינים
תיק השקעות וירטואלי
תיק השקעות וירטואלי

עולם העסקים, הפיננסים וההשקעות יכול להיות מורכב, מפתיע ולעיתים אפילו מסוכן. כדי להצליח בהשקעות בעולם האמיתי כדאי מאוד ללמוד ולדעת מהם החוקים, איך נמנעים מטעויות, איך קוראים נכון את השוק.

על מנת להצליח יותר, כדי לרכוש ביטחון, כדי להרוויח בלי להפסיד ולקבל מיומנויות חדשות לא צריך להיות מיליונר. באמצעות פלטפורמה של תיק השקעות וירטואלי אפשר להרגיש כמו משקיע בעולם האמיתי, בלי להתפשר ובלי לחשוש.

למעשה, משחק של השקעות באמצעות תיק וירטואלי איננו חייב לשמש רק כלי עזר למשקיעים מתחילים או חסרי ניסיון. מלבד תרומתו עבור משקיעים מתחילים, יש יתרונות לשימוש בו גם במקרה של משקיעים מיומנים וגם במקרים אחרים.

תיק וירטואלי – מה זה אומר?

לפני שנדון עוד ביתרונות של השימוש בתיק השקעות וירטואלי נסביר ראשית לכל במה בדיוק הדברים אמורים.

במהלך השנים האחרונות הלכה והתחדדה האפשרות לבצע השקעות בשוק ההון באמצעות רשת האינטרנט – און ליין.

לאור הביקוש הגדל לבניית תיק השקעות באופן עצמאי החלו להציע גורמים פיננסיים שונים מעין חדרי מסחר מקוונים שבהן כל אחד יכול להפוך למשקיע. כך, בניית תיק השקעות לא הצריכה בהכרח פעילות מול ברוקרים, מנהלי תיקים חיצוניים או אנשי תיווך אחרים.

בתחילה, השתתפו במסחר און ליין בעיקר אנשים בעלי רקע בהשקעות ובפיננסים אך אט אט החלו להתעניין בנושא גם אנשים חסרי ניסיון.

על מנת לאפשר התנסות ולימוד עצמי של כל הכרוך בביצוע השקעות, על מנת להבין איך משקיעים בניירות ערך מקומיים וזרים, כדי ללמוד איך רוכשים ומוכרים אגרות חוב, תעודות סל, סחורות או מט"ח, פותחו חדרי מסחר וירטואליים.

באמצעות אתרי האינטרנט של גופים מתמחים ניתן היה מרגע זה ואילך לבנות תיקי השקעות פשוטים או מורכבים, סולידיים או מסוכנים, מקומיים או בינלאומיים, בדיוק כמו בעולם האמיתי אך בלי להשקיע כסף מציאותי.

כיום, ניהול של תיק השקעות וירטואלי יכול להתבצע באמצעות:

  • אתרי האינטרנט של הבנקים המובילים.
  • אתרים של חברות ביטוח ושל גופים פיננסיים מוסדיים אחרים.
  • דרך בתי השקעות.
  • באמצעות חברות למסחר בנירות ערך זרים או מט"ח.
  • באמצעות חברות נוספות, וכן באמצעות אתרי אינטרנט ייעודיים שהוקמו לצורך כך.

האם צריך לשלם?

בשלב זה כבר ברור שבניית תיק השקעות וירטואלי היא צעד לימודי משתלם. לפני שנראה עוד כמה מהיתרונות של תיק שכזה נענה על השאלה שמעניינת רבים בציבור הרחב – האם ניהול תיק וירטואלי עולה כסף?

באופן מפתיע, למרות התועלת הרבה לא מדובר על תהליך שכרוך בתשלום. לעיתים ההשתתפות פתוחה בפני כלל הציבור, לעיתים היא פתוחה בקרב לקוחות מסוימים ולעיתים יש צורך בהרשמה מוקדמת. בכל אופן – ניתן בהחלט לעשות זאת בחינם – ללא כל עלות.

כל היתרונות, לכל המצבים

כדי להבין יותר אודות היתרונות של השקעה בתיק השקעות וירטואלי נסביר עוד מדוע זה כדאי:

  • למשקיע המתחיל – מסחר וירטואלי משלים תהליך לימוד הכרחי, מונע טעויות של מתחילים ומסייע להתגבר על פער בין ידע תאורטי לידע מעשי. אדם בעל ידע גם יכול לעשות שימוש מושכל בתיק וירטואלי כדי ללמד אדם אחר את רזי ההשקעות.
  • למשקיע הוותיק והמנוסה – מאפשר התיק הוירטואלי לבדוק תיק חליפי לתיק הקיים בפועל. אפשרות נוספות היא בניית של כמה תיקים במקביל לרבות תיקים שנראים לא הגיוניים או מסוכנים במידה לא סבירה. השוואה של כמה תיקים במקביל יכולה להוביל להחלטות טובות יותר בעולם ההשקעות האמיתי.
  • שימוש בכלים מתקדמים – באמצעות פלטפורמת תיקים וריטואלית ניתן לעשות שימוש און ליין בכלי מסחר מתקדמים, בנתונים כלכליים ופיננסיים וכמובן – גם בגרפים.
אסף מיכאל אנליסט השקעות
אסף מיכאל אנליסט השקעות

אסף מיכאל, מייסד המרכז להשקעות בישראל. זה לא סוד שעולם ההשקעות מבלבל, הידע שאתם מקבלים יכול להיות מסובך. החלטנו לתת לכם את כל המידע שאתם זקוקים לו להשקעות במקום אחד.

דילוג לתוכן