כבר בחרתם זהות דיגיטלית? און יבין מסביר על השוני בזהות דיגיטלית במטהוורס

תוכן עניינים

כבר בחרתם זהות דיגיטלית? אם עדיין לא, בקרוב זו תהיה פעולה מתבקשת ואף מובנת מאליה.

עוד לפני שהמטהווס יושק באופן רשמי, כמעט לכולנו כבר יש טביעת אצבע דיגיטלית. היא נוצרת, מסביר און יבין, מסך הייצוגים שלנו במרחב הווירטואלי. אך טביעת האצבע הזאת (שכוללת למשל תכנים שלנו בפייסבוק, שם משתמש בפורום או דמויות גיימינג) – צפויה להתרחב מאוד. הזהות הדיגיטלית של כל אחד ואחת מאיתנו במטהוורס תהיה כל זה, אבל גם הרבה הרבה יותר.

און יבין מגדיר את הבסיס של המטהוורס

לפני שנעמיק בזהות הייחודית שלנו במטהוורס, און יבין מבקש להגדיר כמה דברים יסודיים לגבי המטהוורס. מדובר למעשה בסביבה ווירטואלית, רב ממדית וחסרת גבולות. בסביבה הזאת יהיו רבדים עסקיים, אישיים, תעסוקתיים, משחקיים, יזמיים ועוד הרבה יותר. במטהוורס נוכל לעבוד בחללי עבודה משותפים, להשתתף בכלכלת בלוקציין מפותחת, להגיע לכל מקום שנרצה, לתקשר ישירות מול אחרים, בכל העולם. ובתוך המערכת האקולוגית הטכנולוגית הווירטואלית הזאת, כל אחד מאיתנו יצטרך לעטות על עצמו זהות. כעת, השוני בזהות הזאת לעומת טביעת האצבע הדיגיטלית הנוכחית, ראוי להרחבה.

הכירו את האווטארים של המטהוורס

צריך לשים לב, אומר און יבין, שחלק ניכר מהזהות הדיגיטלית הנוכחית שלנו מבוססת על הזהות הפיזית. רובנו מעלים לרשת צילומים אמיתיים של עצמנו, למשל. לרוב אנו מציגים את עצמנו בשמנו, יש לנו מגדר ידוע וכן הלאה. אבל במטהוורס, הדברים ככל הנראה יפעלו באופן שונה. מי שירצה בכך יוכל לעטות על עצמו זהות דומה מאוד לזו שקיימת במציאות הפיזית, אך זה לא האפשרות היחידה. אנשים רבים יבחרו, לפחות בחלק מהזמן, לעטות זהויות (אוואטרים) שונות לחלוטין.

את המבוא לכך אפשר לראות בגיימינג – שם שחקנים במשחקי רשת פופולריים בוחרים דמויות שחקן שמבטאות זהויות מגוונות ועשירות. ייצוג שונה מאוד ולעיתים מדומיין או אגדי. כמשתמשים במטהוורס נוכל להציג את עצמנו לא רק במשחקים, אלא גם בעבודה ובפנאי, ללא מגדר או במגדר הפוך. נוכל, אם נרצה, לשנות את צבע עורנו, כפי שאנו מחליפים כיום חולצות או נעלים. נוכל להיכנס לזירות שונות, תחת שם משתמש כזה או שם משתמש אחר. נוכל להחליט להישאר עם זהות מובחנת מרכזית אך לשנות אותה בהזדמנויות שונות.

במידה רבה, השוני בזהות הדיגיטלית הזאת טמון בכך שזה עניין של בחירה. יותר מזה, לא סתם נבחר ללבוש על עצמנו אוואטר עם תכונות פיזיות ואף נפשיות מסוימות. זו תהיה דרך לגיטימית של ביטוי עצמי, מימוש עצמי, וגם הרבה מעבר לזה.

כדאי לציין כי אנשים יוכלו לשמור על הזהות במטהוורס, בעזרת טכנולוגיות המוכרות כבר כיום. לדוגמא, מי שייצור לעצמו אווטאר כלשהו, יוכן לסמן אותו ב-NFT ייחודי. כך איש לא יוכל לשכפל את הזהות שלכם.

אסף מיכאל אנליסט השקעות
אסף מיכאל אנליסט השקעות

אסף מיכאל, מייסד המרכז להשקעות בישראל. זה לא סוד שעולם ההשקעות מבלבל, הידע שאתם מקבלים יכול להיות מסובך. החלטנו לתת לכם את כל המידע שאתם זקוקים לו להשקעות במקום אחד.

דילוג לתוכן