בתי השקעות מומלצים

תוכן עניינים

בתי השקעות מומלצים"כסף עושה כסף", האם זה באמת פשוט כמו שזה נשמע? לפעמים כן. הדבר הבטוח הוא שהריבית האפסית שהבנק מעניק לכם לא יביא אתכם לשום חיסכון לטווח הארוך. השקעה בבתי השקעות או באופן עצמאי בצורה מושכלת יכולה להכפיל את ההון שלכם בחלוף השנים, או לפחות להשיג תשואה של עשרות אחוזים – הכירו את בתי ההשקעות. 

 

בתי השקעות מומלצים – מה זה?

בתי השקעות הם גופים אשר משקיעים את הכסף שלכם עבורכם – כל עוד אתם לקוחות שלהם. המטרה העיקרית שלכם ושל בית ההשקעות הוא להניב תשואה משמעותית, בית ההשקעות נהנה מדמי ניהול וכמו כן, ככל שהתשואה גבוהה יותר כך המוניטין של בית ההשקעות גדל והוא צובר לקוחות חדשים. בתי השקעות מציעים אפיקי השקעה שונים בליווי של סוכן מטעם אשר הוא זה שיצור אתכם קשר ואתם איתו. התחומים בהם בתי השקעות מומלצים עוסקים הם: קרנות פנסיה, קופות גמל, קרנות השתלמות, קרנות נאמנות, השקעה במסלול מניות ועוד. רוב בתי השקעות מומלצים יהיו מונפקים בבורסה כדי לגייס מסייעים. 

בארץ ניתן למצוא בתי השקעות רבים: מגדל, מור בית השקעות, הראל פיננסים, מיטב דש, ילין לפידות, אנליסט, אלטשולר שחם, פסגות, הלמן אלדובי ועוד. כל אלו הם בתי השקעות, אך גם מתחרים. היתרון שלכם הוא שהתשואות השנתיות של בתי ההשקעות נמצאים מולכם, אתם יכולים לדעת אילו בתי השקעות מומלצים ואילו לא. יש להבדיל בין בית השקעות פרטי, בית השקעות ציבורי ובין השקעות ציבורי למחצה. 

בתי השקעות מומלצים – ככה תבחרו נכון

כפי שציינו, כל המידע גלוי למשקיעים כדי באמת לבחור את בית ההשקעות הנכון ביותר. מלבד לכך, היינו ממליצים לכם לעקוב אחרי אתרים וסוקרים שונים אשר בכל חודש מפרסמים את תוצאות כל בתי ההשקעות לטובת הלקוחות. מעקב אחר בתי ההשקעות יכול לסייע לכם לבצע את הבחירה הנכונה. לפני שנסביר לכם בדיוק איך לבחור בית השקעות, יש נתון אחד חשוב שכדאי שכולם יכירו: תנודתיות. שוק ההון שם לרוב הכסף שלכם יושקע בחלקו לפחות הוא תנודתי. אם תעקבו אחרי הכסף שלכם בכל יום, סביר להניח שתיכנסו לחרדות ותרצו די מהר למשוך את הכסף חזרה לבנק.

המטרה של בית השקעות הוא להעניק לכם תשואה שנתית, אנחנו אפילו לא רוצים להסתכל על רווחים חודשיים כי הוא לא רלוונטיים. הגורמים המשפיעים על שוק ההון הם רבים, נוכחנו לראות את זה בקורונה, במלחמת רוסיה-אוקראינה, כל נתון עולמי מזעזע את הבורסה ועשוי להשפיע לרעה או לטובה. מה שאנחנו כן יכולים לדעת בבירור הוא שבמשך 100 שנים הבורסה נמצאת במגמת עלייה, כן יש נפילות בדרך כמו משבר הסאב פריים ב-2008, משבר הקורונה, אך לרוב הבורסה מבצעת תיקון. אם אתם לא סבלניים ומחפשים כסף מהיר יהיה לכם לא פשוט להשקיע דרך אפיקי השקעות, ואם אתם ללא ניסיון לא היינו ממליצים להשקיע באופן עצמאי בשום אפיק השקעה. אחרי שהסברנו מהי תנודתיות ולמה חשוב להכיר את הנתון הזה, הנה לכם מספר דרכים לבחור בתי השקעות מומלצים:

  • מהי התשואה השנתית של בית ההשקעות? ניתן להיכנס לאתר להשוואת בתי השקעות, ניתן גם לבדוק באתר הבית של בית ההשקעות מהי התשואה השנתית של הקרן. אנחנו רוצים לבדוק תשואה שנתית, אבל יתרה מכך, אנחנו רוצים להסתכל 5 שנים אחורה. מוטב להדגיש, גם כאשר מדובר על תשואה חיובית ב-5 שנים האחרונות אף אחד לא מבטיח לכם תשואות עתידיות חיוביות.
  • מהו גובה דמי הניהול לתיק שלכם? זהו אחד ההבדלים המשמעותיים בין בתי השקעות מומלצים שונים, ויש לכך חשיבות רבה בעיקר בסכומים גדולים. מהן עלויות הניהול של התיק שלכם? חשוב לבדוק מהו הסכום אותו אתם צריכים לשלם עבור ניהול ולהשוות בין החברות השונות.
  • סטיית תקן – סטיית תקן נמוכה של התשואות בשנים הקודמות היא נקודה למחשבה, סטיית תקן נמוכה מראה לנו שהתשואות אכן עקביות. 
  • התנהלות מול משברים היא נקודה חשובה, תוכלו לראות כיצד התנהל בית ההשקעה במשבר הקורונה, מהם ההפסדים שספג (כולם ספגו הפסדים), אפשר גם לגשת כמעט שני עשורים אחורה ולבדוק כדי התנהל בית ההשקעות במשבר ב-2008 וב-2011 אם היה קיים אז. הסיבה לבדיקה היא כדי לבדוק מה קורה לכסף שלכם בזמן משבר, האם בית ההשקעות יודע להתנהל כמו שצריך. 

ההבדל בין השקעה עצמאית לבין בית השקעות

שניה לפני שאתם בוחרים בית השקעות, כדאי שתכירו עוד אפשרות שאולי תעניין אתכם. למעשה, מה שבית השקעות עושה הוא לוקח את הכסף שלכם ומשקיע במניות בהתאם למסלול בו בחרתם, לעיתים מדובר על מדד עוקב ולעיתים מדובר על מניות ספציפיות, תלוי ברמת הסיכון בה בחרתם. בית ההשקעות בונה לכם תיק מורכב על ידי אנליסטים ומשקיעים מנוסים אשר יודעים להתנהל בצורה מושכלת ולטווח הארוך. מצד שני, אתם יכולים להשקיע באופן עצמאי, לפתוח חשבון בבורסה האמריקאית או הישראלית, להעביר את הסכום הנדרש לפתיחת תיק ולקנות מניות ללא שום ליווי. מוטב לציין, ניתן לפתוח תיק עצמאי גם דרך הבנק, אך תשלמו הרבה יותר. החיסרון בפתיחת תיק עצמאי הוא עבור אנשים ללא ניסיון, שוק ההון אינה זירת הימורים וקל מאוד להפסיד כסף טיפש במקום. לכן, אם לא למדתם ואתם לא מתכוונים ללמוד איך להשקיע בצורה נכונה, איך חוקרים מניות, מתי נכון ומתי לא נכון להיכנס לשוק – כדאי שתשקלו פעמיים לפני שאתם מעבירים כסף לחשבון עצמאי. בתי השקעות מומלצים יניבו לכם תשואות חיוביות כמעט תמיד, כל עוד בחרתם חכם. נכון, צריך לשלם דמי ניהול, אבל עדיין תרוויחו הרבה יותר מהכסף שלכם מאשר אם היה יושב בחשבון הבנק. 

אסף מיכאל אנליסט השקעות
אסף מיכאל אנליסט השקעות

אסף מיכאל, מייסד המרכז להשקעות בישראל. זה לא סוד שעולם ההשקעות מבלבל, הידע שאתם מקבלים יכול להיות מסובך. החלטנו לתת לכם את כל המידע שאתם זקוקים לו להשקעות במקום אחד.

דילוג לתוכן