השקעה בבורסה בסין

תוכן עניינים

השקעה בבורסה בסיןעולם ההשקעות בבורסה נפתח למשקיעים רבים עקב משבר הקורונה, מחירי המניות קרסו בכל העולם ומשקיעים פוטנציאלים רבים נכנסו להשקעות. מאז הספיק השוק בארה"ב לעלות וכמובן לרדת עד לכדי שנכנס לשוק דובי. כעת העיניים של משקיעים רבים נשואות לבורסה בסין שנראה כהשקעה בעלת פוטנציאל עצום. יש הבדל בין השקעה במניות סיניות ובין השקעה בבורסה בסין. הבורסה בסין היא הבורסה בהונג-קונג ונחשבת לליברלית ביותר. קיימת עוד בורסה קטנה יותר בשנחאי. חושבים על השקעה בבורסה בסין? ריכזנו עבורכם כל מה שאתם צריכים לדעת.

 

למה דווקא סין?

סין ממשיכה להוביל את צמיחת הכלכלה העולמית, המדינה היא ביתם של כמעט 19% מאוכלוסיית העולם (נכון לפברואר 2022). המלחמה נמשכת בין ארה"ב ובין סין, המלחמה כמובן היא כלכלית ומשפיעה על הבורסות משני הכיוונים, אך כאשר אנחנו מסתכלים על השקעות בבורסה לרוב נרצה להסתכל על השקעות לטווח הארוך – ובטווח הארוך השוק הסיני נראה מבטיח. עם זאת, טרם כניסה להשקעה בשוק הסיני חשוב לבדוק ולשקול את כל הצעדים, ללמוד את המניה בה אתם מעוניינים להשקיע ולדעת מתי להיכנס אליה. ההמלצה שלנו למשקיעים המתחילים, היינו דווקא נכנסים לשוק האמריקאי, לומדים את אופן ההתנהלות של המניות הסיניות כי לרוב יש הבדל בין המניות הסיניות ולבין המניות בשוק האמריקאי.

זירת המסחר יכולה להראות כמו כסף קל, לעיתים כמו הימורים – המקרה הזה מכונה "כסף טיפש". המניות תנודתיות במיוחד בזמנים אלו ולכן כאשר משקיע צעיר חווה קריסה של המניה הוא מיד ימהר למשוך את המניה "ולהפסיד" כמה שפחות. עם זאת, חשוב להתייחס למניה כמו נכס, שווי נכס עולה ויורד באופן תמידי. כאשר ההשקעה שלכם לטווח הארוך אתם רוצים להכיר את החברה בה אתם משקיעים, האם יש לה פוטנציאל לגדילה, האם היא חיובית לכלכלה הסינית והעולמית, מה היא מייצרת וכן הלאה. 

קראו עוד: השקעה סולידית

הבנת הסיכון

השקעה בבורסה בסין היא השקעה המחייבת כל משקיע שרוצה תשואה מרשימה ולמעשה לעשות כסף מהכסף שלו, להבין בבירור מהם הסיכונים הכרוכים בהשקעה. הדבר החשוב שצריך לדעת הוא שאתם לא משקיעים כסף שאין לכם, כסף שאתם צריכים בשביל מחייה. ההשקעות נועדו כדי להגדיל את הסכום שיושב לכם בבנק, כמו כל אפיק השקעה אחר. ניתוח מפורט של כל הסיכונים הפוטנציאליים של השקעה בסין הוא הרבה מעבר להיקף המאמר הזה, אבל חשוב לפחות להבין את הסיכונים שיכולים לגרום לכם להירתע מההשקעה. אחד הסיכונים של השקעה בבורסה בסין הוא שעדיין סין היא מדינה קומוניסטית, על אף השוק החופשי שאותו היא אימצה. הכללים שמנהלים את החברה בסין שונים מהכללים שמנהלים את החברה בארה"ב. חשוב להבין סחר במידע פנים וההבדלים בין ארה"ב לבין סין, לצורך הדוגמא בארה"ב מסחר במידע פנים מוסדר בצורה אינטנסיבית, המסחר אינו עובר מניפולציה על ידי מקורבים לתאגיד. בסין עדיין אי אכיפה הדוקה בדומה לשוק האמריקאי. על פי מחקרים, עדיין בסין יש בעיה במסחר פנים בבורסה. כמו כן, יש הבדלים רגולטוריים רבים בין הבורסות, כפי שציינו ההבדל הבולט ביותר הוא מסחר במניות החברה על ידי מקורבים. 

 

נקודות לאופטימיות:

משקיעים רבים בוחרים לבצע השקעה בבורסה בסין משום שמדיניות הפיקוח על ההון בהונג קונג נמצא ליברלי יותר מאשר בבורסות אחרות. ניתן להכניס ולהוציא כסף ללא צורך בבירוקרטיה נוקשה, וכמו כן, הדיווחים שנעשים בבורסה בהונג קונג נעשים באנגלית ולא בסינית בלבד – נתון זה מעניק פתח למשקיעים זרים. המיסוי אותו תשלמו בארץ יהיה זהה בין כל בורסה אחרת, המיסוי עבור סחר בשוק ההון עומד על 25% מהרווחים. כמו כן, אם אתם מדווחים על הפסדים תוכלו להתקזז בגובה המס. הנקודה החיובית בשוק הסיני הוא גובה המס הקטן שנקבע על פעולות של קניה ומכירה של מניות. בנוסף, הסיבה לכך שמשקיעים רבים בוחרים להיכנס דווקא עכשיו לשוק בסין הוא עקב מחירי המניות הנמוכים, לשם ההשוואה מניית BABA עומדת נכון ל-24/08/2022 על שווי של 92$ למנייה, זהו כמעט המחיר הנמוך ביותר אליה המניה הגיע בשנה האחרונה. צפי העלייה למניות סיניות כמו JD, BABA ועוד רבים הוא חיובי, אבל אי אפשר לדעת באמת מה יקרה בעוד שבוע ומה יקרה בעוד שנתיים. לכן, משקיע חכם צריך לחקור היטב ולהיכנס בפעימות ולא לסכן את כל הונו.

 

השקעה בבורסה בסין – איך עושים את זה?

כדי להתחבר לבורסה בסין עליכם יהיה לבחור בברוקר שיכול להעניק לכם את האפשרות הזאת. קיימים ממשקים שונים עם שירות לקוחות בעברית שיכולים לסייע לכם להתחבר לבורסה בסין, בין היתר אינטראקטיב – מבין הברוקרים הגדולים והפעילים בארץ. עליכם יהיה להירשם לאתר, להכניס את הפרטים האישיים שלכם, פרטי ההתחברות ולאחר האישורים שיכולים להימשך כשבועיים תוכלו להכניס כסף מחשבון הבנק שלכם באמצעות העברת זהב. לאחר ההעברה יהיה עליכם להמיר את הכסף למטבע המקומי (ניתן לחשב את שער המטבע בכל רגע נתון באתר או בגוגל). אם עדיין אין לכם ניסיון במסחר, היינו ממליצים לכם להתחיל בבורסה האמריקאית שהיא נחשבת לידידותית יותר מהסיבה הפשוטה שהיא יותר מוכרת ויש עליה יותר מידע. 

מבעד לכך, ניתן בבורסה האמריקאית לסחור בגדולות המניות הסיניות. טרם אתם נרשמים לממשק כלשהו, תוכלו ברוב המקרים להיות במשתמש "דמו", משתמש אשר מייצג זמן אמת של הבורסה ותוכלו להשקיע בכסף לא אמיתי כדי להתנסות בשוק. ללא חקר מעמיק על שוק המניות הסיניות, על הבורסה הסינית ועל כל הנתונים שעשויים להשפיע עליה לא היינו ממליצים להיכנס להשקעות אלו. 

אסף מיכאל אנליסט השקעות
אסף מיכאל אנליסט השקעות

אסף מיכאל, מייסד המרכז להשקעות בישראל. זה לא סוד שעולם ההשקעות מבלבל, הידע שאתם מקבלים יכול להיות מסובך. החלטנו לתת לכם את כל המידע שאתם זקוקים לו להשקעות במקום אחד.

דילוג לתוכן