השקעה בבורסה בסכומים קטנים

תוכן עניינים

השקעה בבורסה בסכומים קטניםחושבים להתחיל להשקיע את החסכונות שלכם בבורסה? השורות הבאות נכתבות במיוחד עבורכם. בשנים האחרונות אנשים רבים בוחרים למשוך את כספם מתוכניות החיסכון הבנקאיות לטובת השקעה בבורסה. בשורות הבאות נכיר מקרוב את כלל אפשרויות ההשקעה הקיימות כיום, לרבות היכרות עם בתי ההשקעות הגדולים והמובילים בישראל, היכרות עם אפשרויות ההשקעה העצמאיות וכמובן עם כל הטיפים החשובים ביותר שיאפשרו לכם לבחור נכון את ההשקעה המתאימה ביותר עבור כל הצרכים שלכם. אז רגע לפני שאתם בוחרים את בית ההשקעות הראשון שהציע לכם אפשרות השקעה אטרקטיבית, חשוב שתמשיכו לקרוא את השורות הבאות ותכירו מקרוב את כל הדגשים החשובים שאתם חייבים לבחון לפני שתבחרו את ההשקעה שלכם.

 

היעדר חלופה – תוכניות החיסכון של הבנקים גורמות לרבים להפסיד לא מעט כסף בכל שנה

תחילה חשוב לדעת שבישראל אין חלופה ראויה להשקעות בבורסה. הבנקים מציעים מגוון רחב של תוכניות חיסכון בנקאיות עם ריבית אפסית. הריביות הנמוכות גורמות לכלל הבוחרים במסלולים הללו להפסיד לא מעט כסף מידי שנה בעקבות עליית האינפלציה. נכון לכתיבת שורות אלה, האינפלציה בישראל עומדת על כ 5% משנה לשנה, מה שאומר שכלל האנשים שבחרו לשכן את כספם בתוכניות החיסכון השונות שהבנקים מציעים, הפסידו לא מעט כסף במהלך השנה. רוצים לשמור על כוח הקנייה של הכסף שלכם מפני שחיקת האינפלציה? חשוב שתכירו מקרוב את הדרך לבחור נכון את ההשקעות שלכם.

השקעה בבורסה בסכומים קטנים: כך תדעו לבחור נכון את בית ההשקעות הטוב מכולם

כיום יש לא מעט בתי השקעות גדולים בישראל. בתי ההשקעות שונים זה מזה ומציעים לכלל לקוחותיהם מבחר גדול של מסלולי השקעה לבחירה. חשוב להדגיש כי בשונה מהבנקים השונים שמעניקים שירות דומה למדי, בתי ההשקעות שונים זה מזה בתכלית. אנשים רבים שלא מודעים להבדלים הגדולים בוחרים את בית ההשקעות הראשון שהציע להם אפשרות השקעה מתוך הנחה שכלל בתי ההשקעות פועלים באופן דומה. על כן חשוב להדגיש כי קיימים פערים משמעותיים בין בתי ההשקעות השונים. בשורות הבאות נכיר מקרוב את כל הדגשים שחשוב לבחון לפני שבוחרים את בית ההשקעות הטוב מכולם.

 

השקעה בבורסה בסכומים קטנים: מגוון עשיר של מסלולי השקעה לבחירתכם

כל בית השקעות מציע לכלל לקוחותיו מגוון רחב של מסלולי השקעה שונים. מסלולי ההשקעה שונים זה מזה בלא מעט פרמטרים, אך ההבדל המרכזי בא לידי ביטוי ברמות הסיכון השונות. ישנם מסלולי השקעה עם חשיפה נרחבת לכמות גדולה של מניות. מסלולים אלה נחשבים למסלולי השקעה אגרסיביים עם רמות סיכון יחסית גבוהות. לעומתם, יש לא מעט מסלולי השקעה סולידיים יותר שחשופים לכמות קטנה של מניות באחוז נמוך, מסלולים אלה נחשבים בטוחים יותר להשקעה. מתחילים להשקיע מסכומי כסף קטנים? כל עוד אתם מתכוונים להשאיר את כספיכם בהשקעה לטווחי זמן ארוכים, ההמלצה המקצועית היא לבחור במסלולי השקעה אגרסיביים עם כמות חשיפה גדולה למניות.

 

השקעה בבורסה בסכומים קטנים: השקעה מכל סכום

חשוב להדגיש כי בשנים האחרונות ניתן להשקיע בבורסה גם סכומי כסף קטנים ללא כל הגבלה. עד לפני מספר שנים בתי ההשקעות הגדולים בישראל בחרו לקוחות עם תיקים גדולים של כמה מאות אלפי שקלים בלבד. אך כיום, ניתן להשקיע גם עם סכומי כסף קטנים וגם באופן עצמאי. בשורות הבאות נגע בכל מה שאתם חייבים להכיר לפני שתבחרו את בית ההשקעות הטוב והמתאים ביותר עבורכם.

כפי שציינו מעלה, ישנם לא מעט הבדלים מהותיים בין בתי ההשקעות השונים. איך תדעו לבחור? הנה לכם כל הדגשים החשובים שיעזרו לכם לבחור נכון.

דמי ניהול

ראשית, חשוב לדעת שכל בית השקעות גובה מכל לקוחותיו דמי ניהול עבור כל שירותיו. חשוב לערוך השוואה מסודר בין דמי הניהול השונים שכל בית השקעות דורש מכם עבור ניהול החסכונות שלכם. ערכו משא ומתן אודות דמי הניהול שמציעים לכם. בתי ההשקעות השונים מורידים מחירים בניהול משא ומתן מוצלח, מה שיכול לחסוך לכם אלפי שקלים במרוצת השנים.

 

אחוזי תשואה בכל טווחי הזמן

שנית, חשוב לבחון היטב את אחוזי התשואה שבית ההשקעות הצליח לייצר עבור כל לקוחותיו במרוצת השנים. מתכוונים להשקיע סכומי כסף קטנים לטווחי זמן קצרים? חשוב מרוד לבחון את אחוזי התשואה שבית ההשקעות הצליח לייצר בטווח הזמן הקצר. בלחיצת כפתור פשוטה תוכלו להגיע לכלל הנתונים הללו ולערוך השוואה מסודרת בין כלל בתי ההשקעות השונים. חושבים להשקיע את חסכונותיכם לטווחי זמן ארוכים? חשוב מאוד לבחון את אחוזי התשואה שבתי ההשקעות השונים הצליחו לייצר בטווחי הזמן הארוכים. בחינת טווח זמן ארוך יעילה ואמינה יותר. בית השקעות שמצליח לייצר עבור כלל לקוחותיו אחוזי תשואה גבוהים לאורך שנים הוא בית השקעות יציב ומקצועי שיודע להתמודד עם כל תנאי השוק.

השקעה עצמאית

כמו כן חשוב מאוד לבחון את אחוזי התשואה שבתי ההשקעות הצליחו לייצר לכלל לקוחותיהם בשנות משבר כלכלי. המשברים הכלכליים הגדולים מהשנים האחרונות חלו בשנת 2000 ובשנת 2008, כך שאתם יכולים בקלות רבה לבחון היטב את אחוזי התשואה שהושגו על ידי בתי ההשקעות השונים בשנים הללו. לסיום, חשוב להדגיש כי קיים קשר ישיר בין טווחי זמן ההשקעה שלכם לבין רמת הסיכון שכדאי לכם לקחת. אחד מכללי האצבע החשובים ביותר שאתם חייבים להביא בחשבון הוא – ככל שטווח ההשקעה ארוך יותר, כך ניתן להרחיב את מעגל הסיכון, וכן להיפך. כיום תוכלו להשקיע את מיטב החסכונות שלכם באופן פרטי וללא כל צורך בסיוע בתי השקעות גדולים. חשוב שתכירו בהבדלים בין תעודות סל לבין מניות בודדות. בחירה נכונה תאפשר לכם ליהנות מאחוזי תשואה גבוהים מאחוזי האינפלציה, מה שיבטיח שמירה על כוח הקנייה של החסכונות שלכם.

אסף מיכאל אנליסט השקעות
אסף מיכאל אנליסט השקעות

אסף מיכאל, מייסד המרכז להשקעות בישראל. זה לא סוד שעולם ההשקעות מבלבל, הידע שאתם מקבלים יכול להיות מסובך. החלטנו לתת לכם את כל המידע שאתם זקוקים לו להשקעות במקום אחד.

דילוג לתוכן