השקעה בבורסה לטווח ארוך – המקום הטוב ביותר עבור הכסף שלכם

תוכן עניינים

השקעה בבורסה לטווח ארוךרוצים להתחיל להשקיע בבורסה את כל החסכונות שלכם? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל מה שאתם חייבים להכיר אודות השקעה בבורסה לטווח ארוך. בשנים האחרונות אנשים רבים בוחרים לוותר על כל תוכניות החיסכון הבנקאיות במטרה להשקיע את כספם בבורסה. לכן, בשנים האחרונות חלים שינויים רבים שנכיר בשורות הבאות. הסיבה המרכזית לכלל השינויים היא היעדר חלופה ראויה לחיסכון הכסף. תוכניות החיסכון של הבנקים אינן מספקות את צורכי הלקוחות, מה שגורם להם למשוך את כספם במטרה להשקיע אותו בבורסה. נשמע מעניין? בשורות הבאות תכירו את כל הדגשים החשובים אודות בתי ההשקעות המובילים בישראל, תכירו את האפשרות לנהל תיק השקעות באופן עצמאי ועוד. אז לפני שאתם בוחרים את בית ההשקעות הראשון שאיתרתם ברשת, חשוב שתמשיכו לקרוא את השורות הבאות.

 

תוכניות חיסכון של הבנקים – כלל הבוחרים בהן מפסידים לא מעט כסף מידי שנה!

תחילה חשוב להכיר מקרוב את החלופה המרכזית של השקעות בבורסה – תוכניות חיסכון בנקאיות. אנשים רבים שחוששים להפסיד את חסכונותיהם בהשקעות בבורסה בוחרים במסלולי החיסכון הבנקאיים. הבנקים השונים משווקים את תוכניות החיסכון שלהם כתוכניות חיסכון ללא כל סיכון ועם ריבית מובטחת וידועה מראש. נשמע טוב? חשוב שתכירו גם את השורות הקטנות שהבנקים מנסים להעלים מעיני לקוחותיהם. הריביות הניתנות בתוכניות החיסכון הללו נמוכות למדי. כל הבורחים במסלולים הבנקאיים חשופים לפגיעת האינפציה שגבוהה יותר מהריבית החיובית שהבנקים מעניקים ללקוחותיהם בתוכניות החיסכון השונות. במילים אחרות, כלל הבוחרים במסלולי החיסכון הללו מפסידים לא מעט כסף מידי שנה. רוצים לשמור על כוח הקנייה של הכסף שלכם מפני השחיקה של עליות המחירים? השקעה בבורסה לטווח ארוך היא התשובה הטובה ביותר עבורכם.

הכירו את בתי ההשקעות הגדולים והמובילים בישראל

מאיפה מתחילים? ראשית, חשוב לדעת שכיום יש לא מעט בתי השקעות גדולים בישראל. בתי ההשקעות הללו מנהלים את חסכונות כלל הלקוחות שלהם בעזרת מסלולי השקעה שונים בבורסה. חשוב להדגיש כי קיימים הבדלים גדולים בין כלל בתי ההשקעות השונים, ולכן חשוב לבחון לעומק את כל בתי ההשקעות טרם הבחירה. בשורות הבאות תכירו מקרוב את כלל הדגשים שאתם חייבים לבחון לפני שתבחרו את בית ההשקעות הטוב ביותר עבורכם. שנית, חשוב לדעת כי בתי ההשקעות השונים כוללים מגוון רחב של מסלולי השקעה לבחירתכם. ההבדלים בין מסלולי ההשקעה השונים גדולים ומסתכמים בעיקר ברמת הסיכון שהמשקיעים בוחרים לקחת.

 

מסלולי השקעות מגוונים עם סיכונים שונים לבחירתכם

ישנם מסלולי השקעה סולידיים עם רמת סיכון נמוכה ואחוזי חשיפה נמוכים למניות, ולעומתם יש לא מעט מסלולי השקעה אגרסיביים יותר עם סיכון גבוה החשופים לאחוז גבוה של מניות. כלל אצבע חשוב הוא – כגודל הסיכון, גודל הסיכוי. משפט זה אינו מחייב אך ברוב המקרים המסלולים עם חשיפה גדולה יותר למניות מניבים אחוזי תשואה גבוהים יותר לאורך השנים. רוצים להתחיל להשקיע את כל החסכונות שלכם בבית ההשקעות הטוב ביותר בישראל? חשוב שתכירו את כל הדגשים החשובים שיסייעו לכם לבחור אותו בהצלחה.

 

איך בוחרים נכון את בית ההשקעות הטוב ביותר בישראל? הנה לכם כל הדגשים שאתם חייבים לבחון לעומק:

  • דמי ניהול

כל בית השקעות בישראל גובה מכל לקוחותיו דמי ניהול עבור כל שירותיו. בתי ההשקעות השונים גובים דמי ניהול שונים, מה שיכול לבוא לידי ביטוי באלפי שקלים במרוצת השנים. לכן, חשוב לערוך השוואה מסודרת של כל הצעות דמי הניהול בבתי ההשקעות הגדולים בישראל לפני שבוחרים את בית ההשקעות האטרקטיבי ביותר להשקעה. חשוב להדגיש כי דמי הניהול פתוחים למשא ומתן. חשוב לנהל משא ומתן לשיפור התנאים שלכם ולהוזלה מקסימלית של דמי הניהול. אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא להגיע עם הצעה נמוכה יותר מבית השקעות אחר.

 

  • עלויות קנייה ומכירה

נתון נוסף שאתם חייבים לבחון טרם הבחירה בבית ההשקעות בו תתחילו השקעה בבורסה לטווח ארוך הוא כמובן עלויות הקנייה והמכירה. חשוב להדגיש כי עלויות קנייה ומכירה נגבות מכל לקוח רק בעת ביצוע פעולה. משקיעים לטווחי זמן ארוכים לא מבצעים הרבה פעולות בחשבון ההשקעה כך שנתון זה פחות חשוב מדמי הניהול שהובאו מעלה. אך בכל זאת, כדאי לנהל משא ומתן על עלויות הקנייה והמכירה בתיק ההשקעות שלכם.

 

  • תשואות לטווח זמן קצר

נקודה נוספת שאתם חייבים לתת עליה את הדעת לפני שאתם בוחרים בית השקעות מוביל ואטרקטיבי היא התשואות המושגות בטווח הזמן הקצר. בלחיצת כפתור פשוטה אתם יכולים לקבל את כלל הנתונים הללו ברשת ולבחון את התשואות שבתי ההשקעות השונים השיגו עבור כל לקוחותיהם. סמנו את בתי ההשקעות שהצליחו להשיג ללקוחות שלהם את אחוזי התשואה הגבוהים ביותר.

  • תשואות לטווח זמן ארוך

מתכננים השקעה בבורסה לטווח ארוך? חשוב לבחון את התשואות שכל בית השקעות הצליח להשיג ללקוחותיו בטווח הזמן הארוך. טווח זמן ארוך בבורסה הוא טווח של בין 5 ל 10 שנים. בלחיצת כפתור פשוטה תוכלו להגיע לכלל הנתונים הללו ולבחון מקרוב את אחוזי התשואה שהתקבלו בטווח הזמן הארוך. נתון זה חשוב למדי, שכן הוא מעיד על יציבותם של בתי ההשקעות והצלחתם להשיג תשואה גבוהה למשך שנים ארוכות.

 

  • תשואות בשנות משבר כלכלי

לסיום, חשוב לבחון היטב גם את התשואות שבתי ההשקעות השונים השיגו ללקוחותיהם בשנות משבר. בשנים 2000 ו 2008 חלו משברים כלכליים עולמיים שיאפשרו לכם לבחון את תפקודם של בתי ההשקעות השונים.

חשוב להדגיש כי כיום ישנה אפשרות של השקעות בבורסה באופן עצמאי. מגוון פלטפורמות יאפשרו לכם לעשות זאת בקלות רבה וללא כל צורך ביציאה מהבית.

אסף מיכאל אנליסט השקעות
אסף מיכאל אנליסט השקעות

אסף מיכאל, מייסד המרכז להשקעות בישראל. זה לא סוד שעולם ההשקעות מבלבל, הידע שאתם מקבלים יכול להיות מסובך. החלטנו לתת לכם את כל המידע שאתם זקוקים לו להשקעות במקום אחד.

דילוג לתוכן