השקעה לטווח קצר – השפעת טווחי זמן ההשקעה על רמות הסיכון שכדאי לקחת

תוכן עניינים

השקעה לטווח קצרחושבים להתחיל להשקיע את כל החסכונות שלכם? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל מה שאתם חייבים להכיר לפני שתתחילו להשקיע את החסכונות שלכם, לרבות היכרות עם בתי ההשקעות הגדולים ביותר בישראל, היכרות עם ההבדלים המהותיים ביותר בין בתי ההשקעות השונים, דגשים חשובים שחייבים לבחון היטב לפני שבוחרים את בית ההשקעות המנצח, דגשים חשובים להשקעה לטווח קצר ועוד. אז רגע לפני שאתם בוחרים את בית ההשקעות הראשון שהציע לכם את שירותיו, חשוב שתמשיכו לקרוא את השורות הבאות ותכירו מקרוב את כל מה שאתם חייבים לבחון טרם הבחירה.

 

הכירו את בתי ההשקעות השונים בישראל – כל ההבדלים שאתם חייבים להכיר

תחילה חשוב לדעת כי קיימים הבדלים מהותיים בין כלל בתי ההשקעות המובילים בישראל. בשונה מהבנקים שמציעים שירותים כמעט זהים לכלל לקוחותיהם, בתי ההשקעות שונים בתכלית. הסיבה המרכזית לכך היא צוותי ההשקעה שרואים את המצב הכלכלי העולמי מזוויות שונות. לכן בשורות הבאות נגע בכל מה שאתם חייבים לבחון היטב לפני שאתם בוחרים את בית ההשקעות המתאים ביותר עבורכם. שנית, חשוב לדעת שכל בית השקעות מציע לכלל לקוחותיו מגוון רחב של מסלולי השקעה לבחירתם. ההבדלים בין מסלולי ההשקעה גדולים ובאים לידי ביטוי בעיקר ברמת הסיכון. ישנם מסלולי השקעה אגרסיביים עם חשיפה נרחבת למניות – מסלולים עם רמת סיכון יחסית גבוהה. ולעומתם, ישנם מסלולים סולידיים עם חשיפה מועטת למניות – מסלולים עם רמת סיכון יחסית נמוכה. חשוב להכיר היטב את כל הציפיות שלכם מההשקעה לפני שבוחרים את המסלולים המתאימים ביותר לכלל הצרכים שלכם.

נהירה להשקעה בבתי ההשקעות הגדולים בישראל – היעדר חלופה ראויה לשמירה על כוח הקנייה של הכסף

בשנים האחרונות אנשים רבים בוחרים למשוך את כל חסכונותיהם מהבנקים לטובת השקעתם בבתי השקעות גדולים. מדוע? הסיבה המרכזית לכך היא היעדר חלופות. בסביבה כלכלית הכוללת אינפלציה גבוהה של למעלה מ 5%, הריבית החיובית שהבנקים מציעים על כלל הפקדונות אינה מספיקה. כל עוד האינפלציה גבוהה יותר מהריבית החיובית שהבנקים מציעים לכלל לקוחותיהם, כל הבוחרים במסלולי החיסכון של הבנק מפסידים לא מעט כסף מידי שנה. אז מה עושים? אחת הדרכים הטובות ביותר להגן על החסכונות מפני שחיקת האינפלציה היא להשקיע את הכסף באפיק שייצר אחוזי תשואה גבוהים. רוצים לבחור נכון בית השקעות מקצועי שיעשה זאת עבורכם? הנה לכם כל הדגשים החשובים שאתם חייבים לבחון לפני שתתחילו להשקיע לטווחי זמן קצרים או ארוכים.

 

מה הקשר בין טווח זמן ההשקעה לרמות סיכון ההשקעה?

רגע לפני שנמנה את כל הדגשים החשובים ביותר שאתם חייבים להכיר טרם בחירת בית ההשקעות, חשוב שתכירו בחשיבות טווח זמן ההשקעה שלכם. בוחרים בהשקעה לטווח קצר? חשוב לדעת לבחור מסלול סולידי שאינו כולל כמות גדולה של מניות. השקעה לטווח קצר מחייבת את המשקיע לבחור במסלולים בטוחים שהסיכוי שהם יקרסו בטווח הזמן הקצר נמוך למדי. מנגד, במידה ואתם מתכוונים להשאיר את כל כספיכם בהשקעה לטווחי זמן ארוכים, אתם יכולים להעלות את רמת הסיכון ולבחור במסלולים עם חשיפה גדולה למניות.

כעת, חשוב שתכירו את כל המשתנים שאתם חייבים לבחון לפני שתבחרו את בית ההשקעות הטוב ביותר עבורכם:

 

  • דמי ניהול

כל בית השקעות דורש מלקוחותיו תשלום דמי ניהול עבור כל שירותיו. עלות דמי הניהול משתנים בין בתי ההשקעות השונים, ולכן חשוב לערוך השוואה בין כל בתי ההשקעות הגדולים בישראל. חשוב להדגיש כי דמי הניהול נתונים למשא ומתן עם בית ההשקעות. אנשים רבים לא מודעים לכך ומשלמים דמי ניהול גבוהים שלא לצורך. על כן חשוב מאוד לערוך משא ומתן עם כל בתי ההשקעות במטרה להוזיל את עלויות דמי הניהול ולחסוך אלפי שקלים במרוצת השנים.

 

  • אחוזי תשואה לטווח זמן קצר

דגש נוסף וחשוב במיוחד הוא אחוזי התשואה שכל בית השקעות הצליח לייצר לכל לקוחותיו בטווח הזמן הקצר. כיום ניתן להגיע לכלל הנתונים הללו בלחיצת כפתור פשוטה ולערוך השוואת מסודרת של כל אחוזי התשואה בבתי ההשקעות השונים. בחינת אחוזי התשואה בטווח הזמן הקצר מתאימה בעיקר ללקוחות שמתכוונים להשקיע את כספם לטווח הזמן הקצר.

  • אחוזי תשואה לטווח זמן ארוך

חשוב לבחון לעומק גם את אחוזי התשואה שהתקבלו בטווחי הזמן הארוכים. טווחי הזמן הארוכים מעידים על יציבות בית ההשקעות לאורך שנים. מתכוונים להשקיע את כל החסכונות שלכם לטווחי זמן ארוכים? בחינה של אחוזי התשואה בטווח הארוך היא הנקודה החשובה ביותר עבורכם. ערכו השוואה מסודרת בין כלל בתי ההשקעות וסמנו את בתי ההשקעות שהצליחו להניב ללקוחות שלהם את אחוזי התשואה הגבוהים ביותר.

 

  • אחוזי תשואה בשנות משבר כלכלי

נתון נוסף שחשוב מאוד לבדוק לפני שבוחרים את בית ההשקעות הטוב ביותר בישראל הוא אחוזי תשואה בשנות משברים כלכליים. בדיקת נתון זה תאפשר לכם להעריך את עמידותו של בית ההשקעות בעיתות משבר וכן את יכולתו לשמור על כספי המשקיעים מפני הפסדים גדולים. שנת 2000 וכן שנת 2008 יאפשרו לכם לבחון היטב את אחוזי התשואה שבתי ההשקעות השונים הצליחו להשיג לכל לקוחותיהם בשנות משבר.

 

השקעה עצמאית בשוק ההון

לסיום, חשוב לדעת שכיום יש לא מעט פלטפורמות המאפשרות לרבים להשקיע באופן עצמאי לחלוטין. אם גם אתם רוצים להשקיע באופן עצמאי, חשוב להתאים את רמת הסיכון שאתם מוכנים לקחת לטווח הזמן שאתם מתכוונים להשקיע. אחד מכללי האצבע החשובים ביותר שאתם חייבים לזכור היא – ככל שאתם מתכוונים להשקיע לטווח זמן ארוך יותר, כך אתם יכולים לבחור השקעות עם רמות סיכון גבוהות יותר וכן להיפך. למה שתבחרו השקעות עם רמות סיכון גבוהות? כי על פי רוב, כגודל הסיכון גודל הסיכוי.

אולי יעניין אותכם לקרוא: השקעה במניות למתחילים

אסף מיכאל אנליסט השקעות
אסף מיכאל אנליסט השקעות

אסף מיכאל, מייסד המרכז להשקעות בישראל. זה לא סוד שעולם ההשקעות מבלבל, הידע שאתם מקבלים יכול להיות מסובך. החלטנו לתת לכם את כל המידע שאתם זקוקים לו להשקעות במקום אחד.

דילוג לתוכן