חתונה אזרחית בקפריסין

תוכן עניינים

קפריסין היא מדינה בים התיכון בחלק הדרום מזרחי של אירופה. זוהי מדינת אי, וממשלתה מחולקת מאז 1974 לשני חלקים נפרדים: קפריסאית טורקית מצפון וקפריסאית יוונית מדרום.

חוק הנישואין האזרחיים בקפריסין התקבל בפרלמנט ב-9 ביולי 2018. החוק החדש מאפשר לזוגות חד מיניים להינשא וכן לזוגות חד מיניים שחיו יחד לפחות שלוש שנים לפני מועד הגשת הבקשה לנישואין.

בנוסף, היא גם קובעת הכרה בנישואים שנערכו מחוץ לקפריסין אם נישואים כאלה הוכרו במדינה שבה נערכו.

קצת על קפריסין

קפריסין היא מדינה במזרח הים התיכון. היא ידועה גם כמדינה שמחולקת לשני חלקים מאז 1974.

נישואים אזרחיים בקפריסין הם מוסד שהוכנס בשנת 2005. זהו חוזה משפטי בין שני אנשים שאינם נשואים בשום טקס דתי ואין להם מערכת יחסים קודמת.

חוק קפריסין בנושא נישואין אזרחיים מבוסס על הקוד האזרחי של שוויץ, שהוראותיו נחשבות דומות לאלו של קודים אזרחיים אחרים כגון הקוד האזרחי הגרמני והקוד האזרחי הצרפתי.

קפריסין היא מדינת אי קטנה במזרח הים התיכון. אוכלוסייתה מונה כ-1.1 מיליון איש והיא ידועה בטבע היפה, בהיסטוריה העתיקה ובמורשת התרבותית שלה.

נישואים אזרחיים בקפריסין זמינים לכל האזרחים מאז שהחוק התקבל בשנת 1998. אזרחים יכולים לבחור בין נישואים אזרחיים או נישואים דתיים המוכרים על ידי המדינה אם הם עומדים בתנאים מסוימים.

ישנן סיבות רבות מדוע נישואים אזרחיים צריכים להיות נגישים יותר לכל אזרחי קפריסין, במיוחד משום שהם יסייעו לקדם שוויון מגדרי וחופש דת.

נישואים אזרחיים בקפריסין

נישואים אזרחיים בקפריסין הם מוסד חוקי שקיים מאז עצמאותה של המדינה ומוכר על ידי הרפובליקה של קפריסין, האומות המאוחדות, האיחוד האירופי, מועצת אירופה ובריטניה.

מעשה הנישואין האזרחיים בקפריסין יכול להיעשות ללא טקס דתי ולכן הוא אינו נחשב לנישואים דתיים.

הדבר החשוב ביותר לגבי נישואים אזרחיים בקפריסין הוא שהם אינם חלופה לנישואים דתיים.

בקפריסין, נישואים אזרחיים הם הדרך היחידה להתחתן. עם זאת, ישנם כמה חריגים המאפשרים נישואים דתיים.

נישואים אזרחיים בקפריסין הם מושג חדש יחסית וקיים בפועל מאז 2004 כאשר החוק התקבל. היא מאפשרת לזוגות חד מיניים להינשא כמו גם לבני דתות שונות להתחתן.

הכנסייה של קפריסין אינה מכירה בנישואים אזרחיים שנערכו מחוץ לתחום השיפוט שלה ולא תערוך טקסים כאלה, אולם היא מאפשרת איחודים חד מיניים שהוכרו חוקית מחוץ למדינה דרך קונסוליה או שגרירות זרה.

קפריסין היא אחת המדינות הבודדות באירופה שעדיין מקיימות נישואים אזרחיים.

הקוד האזרחי של קפריסין תקף מאז 1883 והוא מבוסס על הקוד האזרחי הגרמני. החוק הוא דוגמה לאופן שבו ניתן לחלק מדינה לשתי תחומי שיפוט משפטיים שונים, כאשר לכל תחום שיפוט חוקים משלו.

נישואים אזרחיים בקפריסין יכולים להיות שימושיים עבור זוגות שרוצים להתחתן אך רוצים להימנע מטקסים דתיים או רשמיות אחרות.

ההיסטוריה של קפריסין

המאמר דן בהיסטוריה של הנישואים האזרחיים בקפריסין, במסגרת החוקית שלהם ובמעמדם הנוכחי.

המאמר מספק גם מבוא קצר לחוק הקפריסאי וההיסטוריה שלו.

נישואין אזרחיים הם צורת נישואין המוכרת על פי חוק כחוזה בין שני אנשים ללא מעורבות דתית. בקפריסין, נישואים אזרחיים כפופים לקוד האזרחי של קפריסין אשר קובע את הדרישות החוקיות להתחתן.

קפריסין הוא אי קטן בים התיכון המחולק בין החלק היווני והטורקי. המדינה היא חלק מהאיחוד האירופי מאז 2004.

נישואים אזרחיים בקפריסין, כמו גם איגודים אזרחיים אחרים, אינם מוכרים על ידי אף אחת מהמדינות. קפריסין היא אחת משתי המדינות היחידות באירופה שבהן זוגות חד מיניים אינם יכולים להינשא; השני הוא סלובקיה.

החוקה הקפריסאית אינה מכירה בשום צורה של נישואים או איחוד מלבד "המשפחה המסורתית" הכוללת גבר ואישה נשואים זה לזה.

 

למידע נוסף ביקרו באתר שלנו בכתובת: https://www.freemarriage.org.il/

 

אסף מיכאל אנליסט השקעות
אסף מיכאל אנליסט השקעות

אסף מיכאל, מייסד המרכז להשקעות בישראל. זה לא סוד שעולם ההשקעות מבלבל, הידע שאתם מקבלים יכול להיות מסובך. החלטנו לתת לכם את כל המידע שאתם זקוקים לו להשקעות במקום אחד.

דילוג לתוכן