יועץ השקעות פרטי

תוכן עניינים

יועץ השקעות פרטייועץ השקעות פרטי הוא אדם שמחזיק תעודה מתאימה ומעניק ייעוץ בכל הנוגע להשקעות פוטנציאליות ללא אינטרסים פרטיים. יועץ השקעות פרטי יעזור לכם לפתוח תיק השקעות בצורה נכונה וחכמה. על יועץ השקעות פרטי נרחיב במאמר הבא. 

 

מהו יועץ השקעות פרטי?

יועץ השקעות פרטי הוא אדם שמחזיק בתעודה של יועץ השקעות. תעודה זו ניתנת מטעם הרשות לניירות ערך. ניתן לקבל ייעוץ של יועץ השקעות בגופים פיננסיים שונים כמו הבנק לדוגמא. יועץ השקעות פרטי הוא יועץ השקעות שמעניק ייעוץ בלי קשר לאף גוף או תאגיד פיננסי. כלומר, היועץ השקעות  מעניק ייעוץ אישי ואובייקטיבי לחלוטין בלי אינטרסים של התאגיד או הגוף ממנו עובד. 

למה כדאי לבחור ביועץ השקעות פרטי?

כפי שהבנו, יועץ השקעות פרטי מומלץ מעניק ייעוץ ממש כמו יועץ השקעות שכפוף לגוף פיננסי כלשהו, רק שיועץ ההשקעות הפרטי לא כפוף לאינטרסים של הגוף ולכן מעניק ייעוץ אובייקטיבי לחלוטין.

ליועץ השקעות פרטי יש מספר יתרונות בולטים על פני יועץ השקעות מטעם גוף מסוים- 

  • יחס ושירות אישיים 

אחד היתרונות הבולטים ביותר של יועץ השקעות הוא הענקת יחס ושירות אישי בעת הייעוץ. יועץ השקעות בגופים פיננסים כמו הבנק, לא יכול לתת יחס אישי מאחר שהוא מעניק ייעוץ להמון לקוחות, כמויות של 300 או 400 לקוחות. גם אם יועץ ההשקעות בבנק ינסה לתת יחס אישי הוא לא יצליח לספק זאת לכל הלקוחות ולפעול מול כולם. לעומת זאת, יועץ השקעות מטפל בכמות לקוחות נמוכה יותר באופן משמעותי. בזכות כך, יועץ השקעות יכול לתת יחס אישי לכל לקוח. היועץ הפרטי יגיע לכל תיק השקעות מספר פעמים בחודש, יבחן את השינויים, יבחן האם מומלץ לבצע שינויים ומתי כדאי לבצע אותם וינהל זאת בצורה חכמה. 

  • אובייקטיביות 

יתרון בולט נוסף של יועץ השקעות פרטי הוא האובייקטיביות בייעוץ. יועצי השקעות מטעם גופים מסוימים עלולים להעניק ייעוץ שרואה את טובת הגוף או התאגיד אליהם הם קשורים. לדוגמא, יועץ השקעות בבנק עלול להעניק ללקוחות שלו ייעוץ פחות טוב בשבילם ויותר טוב בשביל הבנק. יועץ השקעות תחת גוף מסוים מחפש לייצר עמלות ולעמוד ביעדים שונים. לעומת זאת, יועץ השקעות מעניק ייעוץ שתואם לטובתו של הלקוח בלבד ולא קשור לגוף או לתאגיד מסוים. יועץ ההשקעות פועל על מנת לייצר ללקוחות שלו תשואה עודפת תחת רמת סיכון ברורה שנקבעה מראש. יועץ השקעות לא מחפש לייצר עמלות או לעמוד ביעדים. 

  • זמינות

עוד יתרון של יועץ השקעות פרטי הוא הזמינות שלו. יועץ השקעות פרטי זמין יותר ומעניק ייעוץ במסגרת שעות רחבה יותר מאשר יועצי השקעות של הבנק. יועץ השקעות של גוף פיננסי כפוף לשעות בהן הגוף מעניק שירות. בנקים רבים מעניקים שירות שעות בודדות במסגרת היום ולקוחות רבים מתלוננים שהם לא מקבלים מענה בשעת הצורך. לעומת זאת, יועץ השקעות פרטי זמין הרבה יותר ללקוחות שלו וקל להשיג אותו. בדרך כלל ההתקשרות היא מולו ואין צורך בזמן ההמתנה שיש לחכות עד שמקבלים מענה מהבנק. 

כיצד נבחר יועץ השקעות פרטי?

על מנת לבחור יועץ השקעות פרטי מקצועי, אמין ומומלץ יש לקחת בחשבון מספר פרמטרים שונים- 

  • ניסיון- אחד הפרמטרים החשובים ביותר לבחירת יועץ השקעות הוא הניסיון שלו. כמה  ניסיון יש ליועץ ההשקעות והאם הוא עבר משברים בשוק ההון? ככל שליועץ ההשקעות יהיה יותר ניסיון כך הייעוץ שלו יהיה נכון יותר, מקצועי יותר וחכם יותר. 
  • עבודה קודמת- כמו כן יש לקחת בחשבון היכן רכש יועץ ההשקעות את הניסיון שלו. פעמים רבות ליועצי השקעות פרטיים שעבדו בעבר תחת גוף או תאגיד יש יתרון מאחר שהם מכירים את המערכת היטב ויודעים כיצד לעבוד מולה.  
  • אמינות- חשוב מאוד לבחור יועץ השקעות פרטי אמין. על מנת לבחון את אמינותו של יועץ ההשקעות בררו אם יש לו לקוחות שעובדים איתו לטווח ארוך. מומלץ לבקש המלצות וחוות דעת ואף לשוחח עם הלקוחות של יועץ ההשקעות על מנת לקבל מושג טוב יותר. כמו כן יש לשים לב שיועץ ההשקעות מתנהל באופן חוקי. וודאו שיועץ ההשקעות חותם איתכם על הסכם ייעוץ בהתאם לחוק ומבצע ליבון צרכים מקיף וכולל לפני שאתם קובעים את מדיניות ההשקעה. שימו לב שחשוב מאוד להתאים בין מבנה תיק ההשקעות לבין רמת הסיכון.
  • זמינות- פרמטר חשוב מאוד שמשפיע באופן ישיר על איכות השירות של יועץ ההשקעות הוא הזמינות שלו ותדירות הייעוץ שהוא יכול להעניק. חשוב לבחור ביועץ השקעות שיש לו זמינות לבצע בקרה נכונה על תיק ההשקעות ושמסוגל להגיב בזמן לשינויים שמתבצעים בשוק ההון על מנת למקסם את התשואה ללקוחות שלו. 
  • תשואה- אחד הדברים שמעידים על יועץ השקעות פרטי מקצועי הוא שהוא לא יכול להתחייב לתשואה בטוחה. יש יועצי השקעות רבים שמנסים למשוך לקוחות על ידי הבטחת תשואה. אך למעשה, התנהגות השוק והתנודות בו ברוב הזמן לא צפויים כלל. על מנת להתנהל נכון צריך לדעת לפעול באי ודאות ולבצע שינויים בהתאם. לכן, זה לא מקצועי להתחייב לתשואה בטוחה. 

 

לסיכום, 

חשוב לזכור השקעה בתיק השקעות מצריכה מקצועיות וספונטניות. על מנת להשקיע ולהצליח להניב מכך תשואות צריך לדעת כיצד להתנהל בסביבה תנודתית ולא וודאית. כמו כן חשוב מאוד לגייס סבלנות ואורך רוח. כאשר אתם בוחרים יועץ השקעות פרטי מקצועי ובעל ניסיון, אתם מגדילים את הסיכוי להניב תשואות טובות מההשקעות שאתם מבצעים ולא להפסיד את הכסף. לכן, לפני שאתם ממהרים לפתוח תיק השקעות, קבלו ייעוץ מיועץ השקעות פרטי ומומלץ שיעזור לכם לעשות זאת בצורה נכונה. 

אסף מיכאל אנליסט השקעות
אסף מיכאל אנליסט השקעות

אסף מיכאל, מייסד המרכז להשקעות בישראל. זה לא סוד שעולם ההשקעות מבלבל, הידע שאתם מקבלים יכול להיות מסובך. החלטנו לתת לכם את כל המידע שאתם זקוקים לו להשקעות במקום אחד.

דילוג לתוכן