יורדים לעובי הקורה בבדיקת השכר

תוכן עניינים

בודק שכר מוסמך הינו איש מקצוע אשר תפקידו לאכוף את דיני העבודה בחברות המעסיקות עובדים. בודק השכר הינו גורם חיצוני וחסר אינטרסים היכול לבדוק את התנהלות השכר בחברה בצורה אובייקטיבית ומקצועית. רכישת שירותי בודק שכר מוסמך חיצוני תורמת רבות לחברה ועובדיה. בעקבות הבדיקה מזמין השירות יקבל דו"ח מפורט, ייעוץ לעמידה בתנאי העסקה, ביקורת תלושי שכר, ייעוץ צמצום עלויות מעסיק לשכר עובדים והפחתת עיצומים כספיים.

 

למה צריך לבדוק שכר ומי עושה זאת?

בודק שכר מוסמך אשר מבצע ביקורת תלושי שכר תקופתית הוא שירות חשוב לכל חברה הרוצה לדאוג לשמירה על התנהלות העסקה חוקית. פנייה לבקשת ביקורת תלושי שכר תעשה במקרים הבאים:

  • כאשר נמצאו ליקויים משמעותיים בחישוב שכר העובדים ותנאי העסקה שלהם במסגרת הביקורת הממשלתית.
  • כאשר חברה שוכרת עובדי קבלן במשך יותר מחצי שנה יש לוודא את תנאי ההעסקה של העובדים. במקרה של מציאת ליקויים אחריותה של החברה השוכרת את השירות ושל הקבלן כלפי העובדים זהה.
  • כל חברה בעלת יותר מחמישה עובדים הרוצה להיות מוכנה לביקורת הממשלתית תרצה להזמין בודק שכר מוסמך להעביר ביקורת תלושי שכר מקיפה.
  • כל חברה הרוצה ייעוץ להתייעלות וצמצום עלויות מעסיק לשכר העובדים תוך שמירה על חוקי העסקה יכולה להיעזר בשירותי בודק שכר מוסמך.
  • מעסיק המרגיש שזקוק לליווי של בודק שכר בבדיקה של משרד הכלכלה או משרד העבודה.
  • עובדים שכירים אשר רוצים לפנות אל בית הדין לעבודה ומבקשים פירוט מלא ומקצועי על ליקויי השכר הקיימים בתלושים אותם קיבלו.

 

מה הם הדברים הנבדקים?

ביקורת תלושי שכר בודקת אם כל זכויות העובדים מומשו ואם השכר שולם כראוי לעובדים. כאשר מעסיק מזמין ביקורת תלושי שכר עליו לספק לבודק השכר רשימה של כלל העובדים (עובדי קבלן ומועסקים ישירים), חוזי שכר, פנקסי שעות וחופשות, טפסים למס הכנסה וביטוח לאומי, פנסיה ועוד. בודק שכר יבדוק שכל אלה הופרשו כראוי לעובד ושאין הפרה של אף אחד מחוקי השכר.  הביקורת מאפשרת למצוא ליקויים בחישוב השכר הנעשים כטעות אנוש או טעויות בהזנת הנתונים במערכת וכך לעזור גם לעובד וגם למעביד.

 

אסף מיכאל אנליסט השקעות
אסף מיכאל אנליסט השקעות

אסף מיכאל, מייסד המרכז להשקעות בישראל. זה לא סוד שעולם ההשקעות מבלבל, הידע שאתם מקבלים יכול להיות מסובך. החלטנו לתת לכם את כל המידע שאתם זקוקים לו להשקעות במקום אחד.

דילוג לתוכן