מהן תביעות ביטוח?

תוכן עניינים

כל אחד ואחת מאיתנו מבוטחים באופן כזה או אחר, הן מטעם ביטוח לאומי והן מטעמן של חברות ביטוח פרטיות. המטרה של ביטוח היא להעניק ביטחון למבוטח מבחינת נזקי גוף ורכוש. עם זאת, בעת הפעלת הביטוח (הגשת תביעה לקבלת פיצויים) רבים מאיתנו מבינים שהסכום החודשי אותו אנחנו מפרישים לביטוח לא באמת מסייע לנו לקבל את הפיצויים באופן מהיר וללא הפרעות.

 

מתי יש זכאות להגיש תביעת ביטוח?

תביעות ביטוח תקפות בכל מקרה של חבלה פיזית, ליקוי בריאותי כמו מחלה ובגין פגיעה ברכש. תביעות ביטוח רלוונטיות לגבי ביטוח דירה, ביטוח רכב, ביטוח תאונות אישיות, ביטוח רפואי, אובדן כושר עבודה, נזקי גוף וכן הלאה. בכל מקרה בו חלה פגיעה בכם אשר פגעה בניהול אורח החיים אתם זכאים להגשת תביעה, בכל מקרה בו יש פגיעה ברכוש עליו חל ביטוח ניתן יהיה להגיש תביעה נגד חברת הביטוח.

 

המטרה של הגשת התביעה היא לצורך קבלת פיצויים המגיעים לכם עבור הסכומים אותם אתם משלמים על הביטוח. מבעד לכך, ישנן תביעות בגין אובדן כושר השתכרות אשר מטרתן היא לקבל קצבת אובדן כושר עבודה לצורך ניהול אורח חיים תקין בזמן בו אתם לא יכולים לעבוד. קצבות אלו יכולות להיות זמניות או לצמיתות, תלוי בחומרת הנזק שנגרם לתובע. התביעות הנפוצות ביותר הן בגין פגיעה בכבישים, במקרים כאלה כל נהג מבוטח בביטוח חובה (לפחות הוא חייב בכך). ביטוח חובה מכסה אתכם גם בגין פגיעות עבור כל המעורבים בתאונה, גם הולכי רגל שנפגעו כתוצאה מתאונת דרכים. תביעות ביטוח הן תביעות שיכולות לזכות אתכם בפיצויים בסדר גודל שונה בהתאם לסוג התביעה, תביעות בגין רשלנות רפואית לרוב יעניקו לכם את סך הפיצויים הגבוה ביותר ועם זאת, מדובר על תביעה מורכבת יותר.

 

דחיית חברת הביטוח

חברת הביטוח לא ששה להעניק לכם פיצויים ולכן עובדים תחתיה יועצים ועורכי דין מנוסים אשר מטרתם למצוא סייגים בתביעה ולדחות אותה. לעיתים הניסיונות יכולים להיות לא לדחות את התביעה, אלא להפחית את סך הפיצויים אותה החברה מחויבת על פי חוק להעניק. גם כאשר בקשת התביעה שלכם נדחתה ואתם מאמינים שנעשה לכם עוול תוכלו להגיש ערעור. על החברה להסביר במדויק מדוע הבקשה נדחתה, זאת בצירוף חוברת נימוק. סיבות הדחייה יכולות להיות לפי מגבלת זמן (ניתן להגיש תביעת נזיקין עד 3 שנים ממועד המקרה), הפוליסה לא מבטחת אתכם בגין פציעה זאת ועוד.

 

ליווי מקצועי

בכדי לממש את הזכויות שלכם (גם לאחר דחייה) יש לקבל ליווי של עורך דין מקצועי בתחום הביטוח. לאחר הדחייה מומלץ שלא לדבר באופן ישיר מול חברת הביטוח, אלא לפנות לעורך דין אשר מעניק לכם ייעוץ וייצוג משפטי, הוא זה שמכוון אתכם מול חברת הביטוח בכדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר.

 

אסף מיכאל אנליסט השקעות
אסף מיכאל אנליסט השקעות

אסף מיכאל, מייסד המרכז להשקעות בישראל. זה לא סוד שעולם ההשקעות מבלבל, הידע שאתם מקבלים יכול להיות מסובך. החלטנו לתת לכם את כל המידע שאתם זקוקים לו להשקעות במקום אחד.

דילוג לתוכן