מה ההבדל בין מסחר באופציות ובין מניות?

תוכן עניינים

מסחר במניות, בבורסה או בשוק ההון זהו כבר אינו דבר חדש כלל ולמעשה זהו עולם מתחדש כל הזמן. היום ישנן דרכים חדשות טכנולוגיות מתקדמות שכדאי שתכירו אם גם אתם מתכננים להשקיע את כספכם. בנוסף נעניק לכם טיפים האם כדאי להשקיע במסחר במניות או שדווקא מסחר באופציות יכול להיות משתלם ורווחי יותר עבורכם. המסחר באופציות המתקדם והפופולרי ביותר היום הוא המסחר כמובן בענקית הסחר, וול סטריט. וול סטריט מציעים למשקיעים מכל העולם להשקיע את הכספים במניות או באופציות של חברות שונות מכל העולם ואתם יכולים לבחור מהי הדרך המתאימה ביותר עבורכם ואיך הכי נכון לכם להשקיע את הכספים שלכם.

אחד הדברים הבסיסיים שכל מתחיל בסחר כלשהו חייב לזכור, מסחר עצמאי בבורסה הוא לא מתאים לכל אחד ואפילו הוא דיי מסוכן אם אינכם מבינים את העולם הזה. אם אתם חדשים בתחום ואתם רוצים להשקיע את כספכם בצורה יותר בטוחה מומלץ לפנות לאנשי מקצוע שעוסקים בכך כל יום כל היום וזאת כדי שכספכם יהיה בטוח ככל הניתן. המסחר במניות שונה מאשר מסחר באופציות וחשוב להכיר את ההבדלים בין השניים לפני שקופצים למים.

 

מהם ההבדלים בין מסחר באופציות למסחר במניות?

ישנם דרכים רבות עבור מסחר עצמאי בבורסה שתי דרכים מאוד בולטות בקרב ישראלים שמשקיעים בבורסה ובכלל אנשים שונים ברחבי העולם הן מסחר באופציות ומסחר במניות. ההבדל בין השתיים משמעותי וחשוב להכיר בין ההבדלים לפני שאתם משקיעים את כספיכם מבלי לדעת מהי כל אפשרות.

קניית מניות למעשה מאפשרת למי שקונה את אותן המניות לקבל בעלות בחברה בהתאם לכמות המניות שהוא קנה וכך להרוויח או להפסיד לפי הסחר של החברה ממנה רכש את המניות בבורסה. אם אדם החליט לקנות מניות של חברת איקס, הוא יכול לבחור כמה מניות הוא מעוניין לקנות מתוך סה"כ המניות שמוצעות לרכישה וכך להגדיל את האחוזים שבבעלותו בחברה שקנה ממנה.

אופציות הן למעשה שמירת האפשרות למימוש קניית אופציות במועד מאוחר יותר במחיר שנקבע מראש. אם הפעם יחליט אדם לקנות אופציות הוא למעשה שומר לעצמו את הזכות לקנות מניות של החברה במחיר שכתוב על ההסכם, אין הדבר מחייב אותו לקנות מניות והוא יכול גם לפדות את האופציות בשלב מאוחר יותר ולהרוויח יותר או פחות ובמקרים מסוימים גם לאבד את האופציה וזאת בהתאם לשינויים בשוק ההון העדכניים או לשינויים בחברה.

מסחר באופציות מאוד פופולרי בקרב חברות שונות בישראל, החברות הללו מעניקות לעובדים אופציות כהטבה. יש לעובדים תקופה בה הם אינם יכולים לגעת באופציות הללו ולאחר מכן, לאחר תקופת ההבשלה, הם יכולים לבחור לקנות על האופציות מניות בחברה בה הם עובדים או למשוך את הערך של האופציות. בחברות רבות משתמשים במסחר באופציות על מנת לשמר את העובדים ולחזק את הרווחיות של החברה בשוק ההון.

אסף מיכאל אנליסט השקעות
אסף מיכאל אנליסט השקעות

אסף מיכאל, מייסד המרכז להשקעות בישראל. זה לא סוד שעולם ההשקעות מבלבל, הידע שאתם מקבלים יכול להיות מסובך. החלטנו לתת לכם את כל המידע שאתם זקוקים לו להשקעות במקום אחד.

דילוג לתוכן