החוכמה זה להשקיע

תוכן עניינים

כל מה שרציתם לדעת על ניהול תיקי השקעות ולא העזתם לשאול

חיינו הם כמו סדרת ריאליטי גדולה ומתמשכת. ובמציאות כמו במציאות, תמיד יהיו לנו רגעים מיוחדים, רגעים מרגשים וכמובן, זמנים שבהם יהיה עלינו להתמודד עם "סצנות" קשות ומאתגרות. אחת מן הדוגמאות המובהקות לכך, היא כל מה שקשור לדרך ההתנהלות הכלכלית שלנו.

להשקיעכולכם ודאי יודעים עד כמה זה קריטי להצליח ולשמר יציבות כלכלית. אתם זקוקים לזה בשביל עצמכם ובטח בבטח למען הבטחת העתיד של ילדיכם. ואם הצלחתם להשיג זאת באמצעות חיסכון משמעותי אז אתם לגמרי על דרך המלך.

מעבר לכך, אם יש לכם כספים שפשוט "שוכבים בצד", כדאי שתשקלו את האופציה המעניינת של השקעה באפיקים עם פוטנציאל תשואה גבוה. ניהול תיקי השקעות למשל, הוא בין אופציות ההשקעה הפופולריות ביותר שישנן.

מה הוא ניהול תיקי השקעות?

המשמעות של ניהול תיקי השקעות, היא לפתוח חשבון השקעות אישי אשר מנוהל ע"י הבנק או ע"י בית השקעות. ניהולו של חשבון זה, אשר נקרא 'תיק השקעות', מופקד בידיהם של אנשי מקצוע מוסמכים- 'מנהלי תיקי השקעות'. מנהלי תיקי ההשקעות הם מומחים בתחום הפיננסים אשר קיבלו רישיון מהרשות לניירות ערך לעסוק בניהולם של חשבונות ההשקעה האישיים.

עיקר הפעילות המתבצעת בתיק ההשקעות הוא קנייה ומכירה של מכשירים פיננסיים שונים כגון מניות, אופציות, אג"ח (איגרות חוב) וכיו"ב. מנהלי תיקי ההשקעות אשר אחראים על ביצוע הפעילות הזו, צריכים לקבל ייפוי כוח מטעמו של בעל החשבון בכדי לבצע את פעולות הקנייה והמכירה. בטרם ביצוען של הפעולות הללו, מנהל תיק ההשקעות מחויב לערוך היכרות עם הלקוח ולבחון מה אופי ההשקעה המתאים לו ורמת הסיכון המתאימה עבורו.

מעבר כך, למנהל תיק ההשקעות אין אפשרות לבצע פעולות הפקדה או משיכה מחשבון תיק ההשקעות, אלא יש לו יפוי כח במסגרתו הוא יכול לקנות ולמכור ני"ע בלבד. במסגרת השירות של ניהול תיק ההשקעות, ייגבו מבעל החשבון "דמי ניהול" שוטפים.

 מדוע כדאי לפתוח תיק השקעות?

כאשר התיק מופקד בידיו של גורם מקצועי, הניהול שלו מתבצע בצורה מושכלת ושקולה אשר לוקחת בחשבון את רמת הסיכון של המשקיע. בדרך זו, יש לאותו מנהל את היכולת לבצע פעולות בצורה מהירה ויעילה, תוך התחשבות כמובן ברמת הסיכון שהוגדרה כמתאימה עבור ניהול התיק. זאת, בניגוד ליועץ ההשקעות בבנק שצריך להתקשר בכל פעם שהוא מעוניין לבצע פעולה ולקבל את אישורו של הלקוח. מנהל השקעות נותן לכם שקט נפשי ומנהל את הכספים בצורה מקצועית עבורכם.

ככלל, ישנו מגוון נרחב של מסלולי השקעה אשר יכולים להתאים לרמות סיכון שונות. בין הנפוצים שבהם, נמנים בין היתר: מסלולי איגרות חוב (אג"ח), מסלולי תעודות סל, מסלולי השקעה לניירות ערך זרים ומסלולי השקעה משולבים הכוללים השקעה במניות. כדי שתוכלו לדעת באיזה מסלול השקעה לבחור, כל שעליכם לעשות זה לפנות לחברת ניהול תיקי השקעות ולבחור את זו שתיתן לכם מקצועיות, יחס אישי ושירות איכותי.

אסף מיכאל אנליסט השקעות
אסף מיכאל אנליסט השקעות

אסף מיכאל, מייסד המרכז להשקעות בישראל. זה לא סוד שעולם ההשקעות מבלבל, הידע שאתם מקבלים יכול להיות מסובך. החלטנו לתת לכם את כל המידע שאתם זקוקים לו להשקעות במקום אחד.

דילוג לתוכן