ניהול תיק השקעות קטן – הסוף לשחיקת האינפלציה!

תוכן עניינים

ניהול תיק השקעות קטןהחסכונות שלכם נשחקים בחשבון העו"ש או בתוכניות חיסכון בנקאיות עם ריבית אפסית? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל מה שאתם חייבים להכיר אודות האפשרות של השקעה בבתי השקעות וניהול תיק השקעות קטן. עד לפני מספר שנים כל בתי ההשקעות לא איפשרו ללקוחות קטנים להשקיע את כספם במסלולי ההשקעה השונים. אך בשנים האחרונות חלו לא מעט שינויים בדבר וכיום יש לא מעט בתי השקעות המאפשרים ניהול תיק השקעות קטן בעזרת מסלולי ההשקעה שהם מציעים. אז לפני שאתם ממהרים לוותר על אפשרות זו במחשבה שלא ניתן להשקיע בבתי השקעות סכומי כסף קטנים, חשוב שתמשיכו לקרוא את השורות הבאות. בשורות הבאות נגע בכל מה שאתם חייבים להכיר לפני שתבחרו את בית ההשקעות הטוב ביותר עבורכם, לרבות ההבדלים בין בתי ההשקעות השונים, ההבדלים בין המסלולים השונים וכלל הפרמטרים שחשוב לבחון לפני שבוחרים בית השקעות מנצח.

 

הכירו את כל ההבדלים הגדולים ביותר בין בתי ההשקעות השונים ובחרו נכון את בית ההשקעות המתאים ביותר עבורכם

אז תחילה חשוב להקדים ולומר כי ישנם לא מעט שינויים בין בתי ההשקעות השונים. בניגוד למקובל לחשוב, ההבדלים הללו מהותיים. מדוע ישנם הבדלים מהותיים כל כך בין בתי השקעות עם אותה מטרה? מהסיבה הפשוטה שבתי ההשקעות מנוהלים על ידי אנשי מקצוע שונים שרואים את מצב השוק מזווית שונה. איך תבחרו את בית ההשקעות הטוב ביותר עבורכם לניהול תיק השקעות קטן? בפסקאות הבאות נגע בכל מה שאתם חייבים לדעת בכדי לעשות זאת. אך קודם לכן חשוב לבדוק אילו בתי השקעות מנהלים תיקי השקעות קטנים.

מסלולי השקעות שונים – מסלולים סולידיים לעומת מסלולים אגרסיביים

בדיקה מהירה ברשת תאפשר לכם לערוך רשימה מסודרת הכוללת את כל בתי ההשקעות שמוכנים לנהל תיקי השקעות קטנים. יש בידכם רשימה? רגע לפני שתעברו לשלב ההשוואה בין כל בתי ההשקעות ברשימה שלכם, חשוב שתכירו הבדל נוסף ומהותי, אך הפעם בין המסלולים השונים שכל בית השקעות מציע עבור לקוחותיו. כל בתי ההשקעות בישראל מציעים מגוון רחב של מסלולי השקעה אפשריים. מה ההבדלים ביניהם? בעיקר רמת הסיכון. ישנם מסלולי השקעה סולידיים עם אחוז חשיפה נמוך למניות, ולעומתם יש גם לא מעט מסלולים אגרסיביים יותר עם חשיפה מוגברת לאחוז גבוה של מניות. איך תדעו לבחור את המסלול המתאים ביותר עבורכם? הדרגש החשוב ביותר שאתם חייבים לבחון טרם הבחירה הוא משך הזמן שאתם מתכוונים להשקיע את חסכונותיכם. אם אתם מתכוונים להשקיע לטווחי זמן ארוכים, מומלץ לבחור במסלולים האגרסיביים יותר, ואילו אם אתם מתכוונים להשקיע לטווחי זמן קצרים, מומלץ לבחור להשקיע במסלולים סולידיים יותר.

אז רגע לפני שאתם בוחרים את בית ההשקעות המנצח בו תשקיעו את כל חסכונותיכם, חשוב שתכירו את כל הדגשים החשובים שאתם חייבים לבחון טרם הבחירה.

קראו עוד: פתיחת תיק השקעות

הדגשים החשובים שאתם חייבים לבחון טרם הבחירה בבית השקעות מנצח הם:

  • דמי ניהול

הנקודה הראשונה שאתם חייבים לבחון לפני שאתם בוחרים את בית ההשקעות שלכם היא דמי הניהול של תיק ההשקעות. כל בית השקעות גובה דמי ניהול שונים על כל עבודתו, מה שיכול לבוא לידי ביטוי בהפרש של אלפי שקלים בכל שנה. לכן, חשוב לערוך השוואה מסודרת של דמי הניהול שכלל בתי ההשקעות דורשים עבור שירותם. חשוב להדגיש כי ניתן להתמקח על דמי הניהול שמציעים לכם. דמי הניהול ניתנים לשינוי ולכן חשוב מאוד לנהל משא ומתן במטרה להוריד את דמי הניהול ככל הניתן.

 

  • עלויות קנייה ומכירה

עוד נקודה שאתם חייבים לבחון היטב לפני שאתם בוחרים בית השקעות היא עלויות הקנייה והמכירה. כל בית השקעות גובה עלות שונה על כל פעולה שמתבצעת בחשבון שלכם, ולכן חשוב לערוך השוואת עלויות גם בנקודה זו. גם באשר לעלות הקנייה והמכירה ניתן להתמקח, עשו זאת ושפרו ככל הניתן את התנאים שמעניקים לכם.

 

  • תשואות טווח קצר

הגענו לתשואות. אחד הדברים החשובים ביותר שאתם חייבים לבדוק לפני שתבחרו את בית ההשקעות שלכם הוא התשואות שהם יודעים להניב לכל לקוחותיהם. בדיקה מהירה ברשת תאפשר לכם להכיר את כל הנתונים אודות אחוזי התשואה שבתי ההשקעות הניבו לכל לקוחותיהם. חשוב לבחון את התשואות בטווח הקצר ולסמן את בתי ההשקעות שהניבו את אחוזי התשואה הגבוהים ביותר.

  • תשואות טווח ארוך

מעבר לתשואות לטווח זמן קצר, חשוב לבחון היטב גם את התשואות לטווחי זמן ארוכים. התשואה לטווחי זמן ארוכים מעידה על יציבות בתי ההשקעות לאורך שנים והצלחה לספק תשואות גבוהות לכל לקוחותיהם. אם אתם מתכוונים להשקיע את כל חסכונותיכם לטווחי זמן ארוכים, נתון זה הוא הנתון המעניין ביותר טרם בחירת בית ההשקעות המנצח.

 

  • תשואות בשנות משבר

נקודה נוספת ואחרונה שתידרשו לבחון היטב לפני שתבחרו את בית ההשקעות הטוב ביותר עבורכם היא התשואות שהושגו על ידי בתי ההשקעות השונים בשנות משבר. נתון זה חשוב למדי כי הוא יכול לנבא את אופן התמודדותם של בתי ההשקעות בשנות משבר. המשברים הגדולים ביותר מהשנים האחרונות החלו בשנת 2000 ובשנת 2008, כך שאתם יכולים לבחון את התמודדותם של בתי ההשקעות השונים בשנים הללו. בתי השקעות שהצליחו לשמור על הפסדים קטנים בלבד הם בתי השקעות שיודעים לשמור על כספי כלל המשקיעים שלהם.

בחירה נכונה בבית השקעות מקצועי תאפשר לכם ליהנות מאחוזי תשואה גבוהים בכל שנה. נמאס לכם שהאינפלציה שוחקת את כוח הקנייה של כלל החסכונות שלכם? אפשרות זו של ניהול תיק השקעות קטן בבית השקעות מקצועי היא התשובה הטובה ביותר עבורכם.

אסף מיכאל אנליסט השקעות
אסף מיכאל אנליסט השקעות

אסף מיכאל, מייסד המרכז להשקעות בישראל. זה לא סוד שעולם ההשקעות מבלבל, הידע שאתם מקבלים יכול להיות מסובך. החלטנו לתת לכם את כל המידע שאתם זקוקים לו להשקעות במקום אחד.

דילוג לתוכן