על כיוונים להשקעה בנכסי נדל"ן מסחרי

תוכן עניינים

שוקלים להשקיע בנכסי נדל"ן מסחריים לצרכי תעשייה, לוגיסטיקה ועסקים? אתם בהחלט לא בד. עם פריחת ענפי מסחר חדשים בישראל, בעיקר בגזרת האונליין בעשור האחרון, יותר ויותר חברות וארגונים גדולים שוכרים שטחי נדל"ן המשמשים אותם לצרכים עסקיים ולוגיסטיים.

 

ודאי גם הבחנתם, בייחוד מאז תקופת הקורונה, כי ישנן יותר ויותר רכישות גדולות של מבנים לוגיסטיים המיועדים לאחסון, מלאי וציוד לוגיסטי, וזאת כאמור בזכות הפוטנציאל הבלתי נגמר שמביא איתו עידן הרכישות המקוונות ברשת אינטרנט המוביל בצורך של התייעלות בקרב אותם ארגונים לטובת התארגנות מחודשת ושינויים ברמת התפעול המקומית והגלובלית. הפתרון הנפוץ לעניין נקרא מרלוג (מרכז לוגיסטי) המהווה כיום את אחד מנכסי הנדל"ן המבוקשים ביותר בקרב גופים פרטיים ועסקיים גדולים לצד ארגוניים ארציים עבור אחסון והתארגנות לוגיסטית.

 

התנופה בתחום ההשקעות בנכסי נדל"ן המיועדים לתעשייה באה כאמור בזכות השינויים הארגוניים שעוברות חברות וגופים שונים הצורכים שטחי אחסון גדולים הרבה יותר מבעבר למוצרים למטרות ייבוא וייצוא. על פי ההיצע והביקוש, החברות הישראליות פועלות בהתאם לההזדמנויות העסקיות העומדות על הפרק כאשר החברות בעלות היקף וצרכי אחסון בינוניים שוכרות מרכז לוגיסטי בשטח של אלפי מ"ר בודדים, בעוד מרל"וג מתאים לחברות הענק יכולים להגיע גם לכדי שטח של עשרות אלפי מ"ר. נתונים אלו מצביעים כמובן על החשיבות בהיערכות והיכרות בכל הנוגע לעלויות ההשכרה, האחזקה של המבנה וכן ההוצאות הנלוות הכרוכות בעסקאות אלו, הם הבסיס הראשוני הנדרש כדי לבחון השקעה במבנה לוגיסטית מבחינה כלכלית ועסקית.

 

וגם השכרת משרדים לטווח ארוך

לא רק בתחום האחסון הלוגיסטי ישנה תנופה ארצית בולטת, אלא גם בכל הנוגע להשכרה של שטחי עבודה ומשרדים באזורי ביקוש. פריחה ההיי-טק בשנים האחרונות בארץ הובילה שינויים משמעותיים בהיבט של רכישה והשכרה של משרדים לחברות ובתי עסק, ומציעה למשקיעים שפע של הזדמנויות עסקיות. כך למשל ניתן כיום לרכוש משרדים באזור ביקוש לצורך השכרתם לטווח ארוך עבור חברות וגופים מבוססים, בין אם פרטיים או עסקיים.

 

כך למשל השכרת משרדים בחיפה יכולה להיות בעלת פוטנציאל גדול לעומת אזורי הביקוש העמוסים ממילא בגוש דן, שכן העיר חיפה נחשבת לגדולה במחוז הצפון של ישראל, זוכה בשנים האחרונות לעלייה בדירוג הסוציו אקונומי, עם התפתחות עסקית אדירה במגזרי ההייטק, התוכנה והפיתוח ובתחומים שונים נוספים. השקעה ארוכת טווח במבני משרדים עסקיים בעיר חיפה יכולה להוות השקעה משתלמת וכדאית לצורכי השכרה בשל הנגישות היחסית לערים ואזורי מחייה רבים בשילוב העלויות הסבירות יותר לעומת העלויות הנפוצות באזור תל אביב וגוש דן.

 

 

אסף מיכאל אנליסט השקעות
אסף מיכאל אנליסט השקעות

אסף מיכאל, מייסד המרכז להשקעות בישראל. זה לא סוד שעולם ההשקעות מבלבל, הידע שאתם מקבלים יכול להיות מסובך. החלטנו לתת לכם את כל המידע שאתם זקוקים לו להשקעות במקום אחד.

דילוג לתוכן