פתיחת תיק השקעות מינימום

תוכן עניינים

פתיחת תיק השקעות מינימוםפתיחת תיק השקעות היא אחת הדרכים היעילות ביותר לחסוך כסף ולהניב תשואות. כאשר משאירים את הכסף בבנק מניבים ריבית אפסית ולכן כדאי להשקיע את הכסף ולתת לו פוטנציאל לצבור תשואות. על פתיחת תיק השקעות מינימום נרחיב במאמר הבא. 

 

פתיחת תיק השקעות מינימום- מה זה?

פתיחת תיק השקעות היא פעולה בה נותנים למנהל השקעות מוסמך ומנוסה הרשאה בביצוע פעולות מסחר בחשבון שלכם. פעולות המסחר שיבצע מנהל ההשקעות מיועדות למקסם את התשואה של החשבון. תיק השקעות יכול לכלול השקעות שונות כמו השקעות בניירות ערך ומוצרים פיננסיים שונים כמו מניות, אגרות חוב ועוד.

כאשר פותחים תיק השקעות הניהול שלו יבוצע על פי מדיניות ההשקעה שתקבע. קביעת מדיניות ההשקעה תתבצע בהתאם לצרכים של המשקיע ולהנחיות שימסור למנהל תיק ההשקעות. כלומר, מנהל תיק ההשקעות יבחן את סך הנכסים של המשקיע, את רמת הסיכון שיבחר וישקלל אותם עם מטרות ההשקעה. 

שימו לב שפתיחת תיק השקעות מינימום משתנה מחברה לחברה. כלומר, הסכום המינימלי שיש להשקיע בפתיחת תיק השקעות אינו קבוע והוא משתנה בין כל חברה. 

פתיחת תיק השקעות מינימום- באופן עצמאי או על ידי מנהל השקעות?

אחת השאלות הנפוצות היא האם לבצע פתיחת תיק השקעות באופן עצמאי או על ידי מנהל השקעות. קיים יתרון בניהול עצמאי של תיק השקעות מאחר שניתן לחסוך את דמי הניהול המשולמים למנהלי השקעות. עם זאת, יש לקחת בחשבון שניהול ופתיחה עצמאית של תיק השקעות מצריכים זמן רב בו יש ללמוד את השוק ולהתעדכן בהתפתחויות בו באופן רצוף. הבורסה יכולה לכלול תנודות רבות ולכן חשוב לבצע מעקב שוטף אחר דו"חות חברות, מידע ונתונים כלליים על מנת לנהל באופן נכון את תיק ההשקעות. 

יש לקחת בחשבון שיכולים להיות גורמים שונים שיובילו את המשקיע לקבל החלטות לא רציונליות. לעתים המשקיעים יפעלו מתוך לחץ ובלבול ולא יצליחו לשקול כהלכה את כל הגורמים ולהבין את כל ההשלכות. לכן, על מנת לנהל את תיק ההשקעות בצורה נכונה מומלץ להיעזר בגורם מקצועי. גורם מקצועי יסייע להגדיר את מדיניות ההשקעה בהתאם לצרכים של המשקיע. הידע והניסיון שצבר איש המקצוע יובילו לניהול יעיל ולאיתור הזדמנויות השקעה שיגדילו את התשואות בתיק. 

 

פתיחת תיק השקעות מינימום- בחירת יועץ השקעות

אחד הפרמטרים החשובים ביותר בפתיחה וניהול של תיק השקעות הוא הבחירה של יועץ ההשקעות. על מנת לבחור יועץ השקעות מקצועי, אמין ומומלץ יש לקחת בחשבון מספר פרמטרים שונים. קודם כל האם מדובר ביועץ השקעות פרטי או לא. על ההבדלים בין השניים נרחיב בהמשך. 

בנוסף, יש לקחת בחשבון את הניסיון של יועץ ההשקעות. בררו כמה ניסיון יש ליועץ ההשקעות והאם הוא עבר משברים בשוק ההון. ככל שליועץ ההשקעות יהיה יותר ניסיון כך הייעוץ וניהול התיק יתבצעו באופן נכון יותר וחכם יותר. 

דבר לא פחות חשוב הוא היכן רכש יועץ ההשקעות את הניסיון שלו. בדרך כלל יועצי ההשקעות רוכשים את הניסיון שלהם בעבודה תחת גוף או תאגיד מסוים. יש לכך יתרון מאחר שבזכות כך הם מכירים את המערכת ויודעים כיצד לעבוד מולה. 

פרמטר נוסף הוא הזמינות של יועץ ההשקעות ותדירות הייעוץ שהוא יכול להעניק. ההמלצה היא לבחור ביועץ השקעות שיש לו זמינות לבצע בקרה נכונה על תיק ההשקעות. 

 

פתיחת תיק השקעות מינימום- יועץ השקעות פרטי או לא?

מנהל השקעות הוא גורם מקצועי שמחזיק בתעודה של יועץ השקעות. התעודה ניתנת מטעם הרשות לניירות ערך. ניתן לבחור בפתיחה וניהול של תיק השקעות על ידי יועץ השקעות פרטי ועל ידי יועץ השקעות מטעם גוף פיננסי כמו הבנק. יועץ השקעות פרטי הוא יועץ שמעניק ייעוץ בלי קשר לאף גוף או תאגיד פיננסי. כלומר, הייעוץ שניתן על ידי יועץ השקעות פרטי יהיה אישי ואובייקטיבי לחלוטין בלי התחשבות באינטרסים של הגוף בו עובד. מהסיבה הזו, ברוב המקרים ההעדפה תהיה לבצע פתיחת תיק השקעות על ידי יועץ השקעות פרטי

פתיחת תיק השקעות מינימום- היתרונות של יועץ השקעות פרטי

ליועץ השקעות פרטי יש מגוון יתרונות על פני יועץ השקעות מטעם גוף פיננסי כלשהו- 

  • יחס ושירות אישיים- כאשר מתנהלים מול יועץ השקעות פרטי יכולים להנות מיחס ושירות אישיים בעת הייעוץ. יועצי השקעות מטעם גופים פיננסיים כמו הבנק, מעניקים ייעוץ ללקוחות רבים. בדרך כלל לכל יועץ כזה יהיו בין 300 ל-400 לקוחות. מהסיבה הזו יועץ השקעות כזה לא יוכל לתת יחס ושירות אישיים גם אם מאוד ירצה. לעומת זאת, יועץ השקעות פרטי מטפל בכמות נמוכה יותר של לקוחות וכך יוכל להעניק יחס ושירות אישיים לכל לקוח. כך יועץ ההשקעות הפרטי יגע בכל תיק מספר פעמים בחודש, יבחן את השינויים ומתי כדאי לבצע אותם. 
  • אובייקטיביות- יתרון בולט נוסף הוא האובייקטיביות בייעוץ. יועצי השקעות מטעם גופים מסוימים עלולים להעניק ייעוץ שרואה את האינטרסים של הגוף או התאגיד אליהם הם קשורים. לעומת זאת, יועץ השקעות פרטי מעניק ייעוץ אובייקטיבי שלא קשור לגוף כלשהו ורואה את טובת הלקוח בלבד. כלומר יועץ השקעות פרטי יפעל לייצור תשואה עודפת בלי התחשבות בעמלות או עמידה ביעדים. 
  • זמינות- יועץ השקעות פרטי יוכל להעניק זמינות גבוהה יותר לעומת יועץ השקעות מטעם גוף פיננסי מסוים. בדרך כלל יועצי השקעות פרטיים יהיו זמינים ויעניקו ייעוץ במסגרת שעות רחבה יותר מאשר יועצי השקעות של הבנק. יועצי השקעות של הבנק כפופים למסגרת השעות בהן הבנק פועל. במקרים רבים מדובר בשעות בודדות במהלך היום ולקוחות רבים מתלוננים שלא מקבלים מענה בשעת הצורך. יועץ השקעות פרטי יהיה זמין יותר ויהיה קל יותר להשיג אותו מאחר שדרך ההתקשרות לא תכלול מוקד עמוס וזמן המתנה ארוך. 

 

אסף מיכאל אנליסט השקעות
אסף מיכאל אנליסט השקעות

אסף מיכאל, מייסד המרכז להשקעות בישראל. זה לא סוד שעולם ההשקעות מבלבל, הידע שאתם מקבלים יכול להיות מסובך. החלטנו לתת לכם את כל המידע שאתם זקוקים לו להשקעות במקום אחד.

דילוג לתוכן