פתיחת תיק השקעות עצמאי

תוכן עניינים

פתיחת תיק השקעות עצמאיחושבים להשקיע את כל החסכונות שלכם? הגעתם למקום הנכון. לא מעט אנשים בשנים האחרונות בוחרים להשקיע את כל חסכונותיהם בשוק ההון. הסיבה המרכזית לכך היא היעדר חלופות. הבנקים בישראל לא נותנים ריבית גבוהה על פקדונות, מה שמחייב את הציבור להשקיע את כספו. חוששים להפסיד את חסכונותיכם בעולם ההשקעות? חשוב לדעת שהאפשרות "הבטוחה" ביותר – חיסכון בתוכניות בנקאיות שונות ללא סיכון, היא האפשרות המסוכנת ביותר שמבטיחה הפסדים לכלל הבוחרים בה. הבנקים מציעים לכם תוכניות חיסכון שונות ללא סיכון? מה שהם לא מספרים לכם זה שהחסכונות שלכם חשופים לשחיקת האינפלציה. נכון לכתיבת שורות אלה האינפלציה בישראל עומדת על כ 5%, מה שאומר שכל מי שחוסך את כספו בחשבון העו"ש או בתוכניות חיסכון בנקאיות עם ריבית אפסית מפסיד כ 5% מכל כספו במהלך השנה.

 

כך תשמרו על כל החסכונות שלכם מפני שחיקת האינפלציה

אז מה עושים בשביל להגן על הכסף מפני שחיקת האינפלציה? אחת הדרכים הטובות ביותר כיום היא השקעות בשוק ההון. עד לפני מספר שנים כלל בתי ההשקעות הסכימו להשקיע עבור לקוחות גדולים בלבד עם הון עצמי גבוה של כמה מאות אלפי שקלים לכל הפחות. אך בשנים האחרונות חלו שינויים רבים בדבר וכיום ניתן להשקיע מסכומי כסף נמוכים או אף באופן עצמאי. נשמע מעניין? בשורות הבאות נגע בכל מה שחשוב להכיר אודות אפשרויות ההשקעה השונות.

פתיחת תיק השקעות באופן עצמאי – כך עושים את זה נכון

רוצים לפתוח תיק השקעות באופן עצמאי? חשוב שתמשיכו לקרוא את השורות הבאות. ראשית, חשוב לדעת שכיום יש לא מעט פלטפורמות השקעה שיאפשרו לכם להשקיע סכומי כסף גדולים או קטנים באופן עצמאי. רוצים להשקיע במניות או בתעודות סל שאתם בוחרים? כיום ניתן לעשות זאת בקלות רבה בעזרת בלחיצת כפתור בלבד. רגע לפני שנגע באפשרות של פתיחת תיק השקעות עצמאי, חשוב שתכירו את האפשרות המוכרת יותר של השקעה בעזרת בתי השקעות גדולים בישראל. אנשים רבים חוששים לפתוח תיק השקעות עצמי בשל חוסר הידע והניסיון. לכן, רבים בוחרים להשקיע בבתי השקעות גדולים שמנהלים עבורם את כל כספם.

 

הכירו את כל בתי ההשקעות הגדולים בישראל

כיום יש לא מעט בתי השקעות גדולים שמנהלים את כספי כלל הציבור. רוצים לדעת לבחור נכון את בתי ההשקעות הגדולים והטובים ביותר? ישנם לא מעט פרמטרים שאתם חייבים לבחון טרם הבחירה. חשוב להדגיש כי בניגוד למקובל לחשוב, ההבדלים בין בתי ההשקעות השונים גדולים למדי. אז איך בוחרים? הנה לכם כל מה שאתם חייבים להכיר טרם הבחירה.

 

כך תבחרו את בית ההשקעות הטוב מכולם – מספר טיפים מעשיים לבחירה נכונה

ראשית, חשוב לערוך השוואה מסודרת באשר לדמי הניהול של בתי ההשקעות השונים. בתי ההשקעות גובים דמי ניהול עבור כלל השירותים שהם מעניקים לכל לקוח. חשוב להתמקח על דמי הניהול שמציעים לכם במטרה לקבל את ההצעה הטובה והזולה ביותר. שנית, חשוב לבדוק באילו בתי השקעות ניתן לבחור בפתיחת תיק השקעות עצמאי. החלטתם שאתם רוצים לנהל את תיק ההשקעות שלכם באופן עצמאי? חשוב לבדוק היטב אילו בתי השקעות מאפשרים לעשות זאת. שלישית, חשוב לערוך השוואת מחירי קנייה ומכירה בין כל בתי ההשקעות המציעים אפשרות של פתיחת תיק השקעות עצמאי. גם באשר לעלויות אלה ניתן להתמקח המטרה לקבל את ההצעה הטובה  ביותר.

קראו עוד: יתרונותיו של תיק השקעות אונליין

ערכו השוואה בתשואות המושגות לכל טווחי הזמן ובכל תנאי השוק

דגש נוסף הוא כמובן התשואות המושגות על ידי בתי ההשקעות השונים. אם אתם בוחרים לנהל באופן עצמאי את תיק ההשקעות שלכם, נקודה זו פחות מעניינת אתכם. אך אם אתם בוחרים לתת לבית ההשקעות לנהל את כספיכם במסלולים שונים לבחירתכם, חשוב לבחון את התשואות שבית ההשקעות הניב לכל לקוחותיו בטווח הקצר והארוך. טווחי הזמן הארוכים חשובים יותר ומעידים על בתי השקעות יציבים שיודעים להעניק תשואה גבוהה לכל לקוחותיהם בכל תנאי השוק. עוד נקודה שחשוב לבחון היא התשואות המושגות על ידי בתי ההשקעות השונים בשנות משבר כלכלי. בתי השקעות שהצליחו לשמור על כספי המשקיעים שלהם בשנות משברים כלכליים הם בתי השקעות טובים שידעו לשמור על כספי המשקיעים גם בעתיד כשיהיו משברים כלכליים גדולים. איך ניתן לבחון את תפקוד בתי ההשקעות השונים בשנות משבר? בעזרת בחינת אחוזי התשואה לאורך ההיסטוריה. בשנת 2000 ובשנת 2008 חלו משברים כלכליים משמעותיים שיאפשרו לכם לבחון את תפקוד בית ההשקעות בשנים הללו.

 

ניהול תיק עצמאי

בחירה נכונה בבית השקעות מקצועי המציע דמי ניהול נמוכים, עלויות קנייה ומכירה נמוכות וכמובן אחוזי תשואה גבוהים תאפשר לכם ליהנות מתשואה עודפת וגבוהה מאחוזי האינפלציה בישראל. תשואה גבוהה מאחוזי האינפלציה תאפשר לכם להגן על ערך הכסף ואך להרוויח לא מעט. חושבים על פתיחת תיק השקעות עצמאי? לפני שאתם מתחילים לנהל את תיק ההשקעות שלכם באופן עצמאי, חשוב שתכירו מספר דגשים חשובים.

 

  • יש מגוון רחב של קרנות סל בשלל תחומים

משקיעים רבים שבוחרים לנהל את תיק ההשקעות שלהם באופן עצמאי בוחרים להשקיע במניות בלבד. לכן, חשוב להדגיש ולומר כי כיום יש לא מעט קרנות סל איכותיות שיכולות להסב לכם אחוזי תשואה גבוהים ברמת בטיחות גבוהה בהשוואה לחשיפה למניות בלבד.

  • חשוב לבחון את משך זמן ההשקעה

טווח ההשקעה שלכם חיוני להליך הרכבת תיק המניות שלכם. ככל שאתם משקיעים לטווחי זמן ארוכים יותר, כך אתם יכולים להיחשף להשקעות עם רמות סיכון גבוהות יותר. מנגד, אם אתם מתכוונים להשקיע לטווחי זמן קצרים, חשוב לוודא שאתם משקיעים בהשקעות סולידיות בלבד. בחירה נכונה תאפשר לכם לנהל נכון את תיק ההשקעות שלכם ללא סיכונים גדולים שאינם מחושבים.

אסף מיכאל אנליסט השקעות
אסף מיכאל אנליסט השקעות

אסף מיכאל, מייסד המרכז להשקעות בישראל. זה לא סוד שעולם ההשקעות מבלבל, הידע שאתם מקבלים יכול להיות מסובך. החלטנו לתת לכם את כל המידע שאתם זקוקים לו להשקעות במקום אחד.

דילוג לתוכן