רוצים להתחיל לסחור בבורסה? הנה כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם להתחיל

תוכן עניינים

בשנים האחרונות, בעיקר בשל עלויות גבוהות של דמי ניהול התיקים, והמודעות הגדולה למסחר בבורסה, יחד עם הידע שעובר בקלות באמצעים דיגיטליים, מסחר עצמאי בבורסה הפך לנפוץ במיוחד.

תמיד רציתם לסחור בבורסה? שמעתם מחברים שהשקיעו והשיגו תשואות יפות? לפני שאתם נכנסים לעולם הזה, עליכם לדעת כמה דברים חשובים. מה כדאי ללמוד? מאיפה בכלל להתחיל? ואיזה מקומות ידעו לתת לכם את הידע המקצועי הטוב ביותר.

 

טיפים חשובים למי שרוצה להתחיל לסחור בבורסה:

  • החשיבות של לימודים לפני שמתחילים – אל תתחילו להשקיע סתם בכל מקום, אחד הדברים החשובים ביותר הוא להבין בכלל מה הסיכונים, מה צריך לבדוק לפני שמשקיעים במנייה מסוימת, ואיך זה עובד מבחינה טכנית.
  • החשיבות של להתחיל בתוכנת מסחר דמו – אחד הדברים החשובים והמלמדים בעיקר זה להתחיל לסחור בתוכנת דמו בשלבים הראשונים ללמידה. מה זה אומר? מדובר בתוכנת מסחר שמדמה את המסחר האמיתי בכסף וירטואלי. אתה לומד בעזרת התוכנה איך לוקחים סיכונים, איך בונים אסטרטגיית השקעה, ואיך עובדים עם השקעות לטווח קצר, ומצד שני לטווח ארוך.
  • עמלות מסחר נמוכות – אל תלכו לברוקר מפורסם רק כי הוא מפורסם. כמו בכל מוצר, אתם קונים פה שירות, את התיווך של מכירת וקניית ניירות הערך. לשם זה, כמו בשוק, ערכו סקר שוק מעמיק ורציני. חשוב להגיד שזה נראה ממבט ראשון שמדובר בשקלים בודדים, אך בקלות, ואחרי כמה השקעות נבונות, הסכומים מתחילים להצטבר, ואז כל רווח נוסף שהולך לברוקר, זה רווח שיורד מהתשואה שלכם.

 

תכלס, מאיפה אפשר לסחור?

אנחנו בעולם גלובלי ולכל אחד מאיתנו יש סמארטפון, מה שאומר שבעצם מכל מקום ניתן לסחור בבורסה. כל מה שצריך זה חשבון מסחר פעיל, רשת אינטרנט יציבה וסכום נזיל לקנייה ומכירה.

שימו לב שאצל ברוקרים ובתי השקעות יש סכום הפקדה מינימלי, שמשתנה בין הגופים השונים. סכום זה נע בין 10 אלף, ל -30, והוא מאוד תלוי במקום בו אתם פותחים את החשבון שלכם.

במדריך למסחר בבורסה של INSIDERS יש את כל העמלות ותנאי המסחר בבתי ההשקעות והברוקרים השונים.

 

סוגי סוחרים

יש מספר אפשרויות להשקעה ובחירת סוג הסוחר שאתם רוצים להיות. אם מדובר על סחר יומי, תצטרכו להשקיע מספר שעות מדי יום, כדי לקנות ולמכור מניות, להתעדכן במצב השוק, ולאסוף את הנתונים שיעזרו לכם לבחור את המניות השוות לקנייה.

מובן שככל שיש לכם יותר ניסיון, זמן הלמידה שלכם במהלך היום יהיה יותר קצר. כמו בכל דבר, למידה וניסיון, מביאים איתם רווח גדול יותר, ובעיקר יכולת לזהות סיכונים ומניות מפוקפקות מרחוק.

מנגד, יש כמובן את המשקיעים לטווח הארוך. משקיעים אלה קונים מניה לחודשים או שנים, ועוקבים אחריה מרחוק.

 

בחירת מערכת המסחר

שימו לב שכדי לבחור מערכת מקצועית ומוצלחת מומלץ מאוד לערוך השוואת עמלות, בין השאר גם בין המדינות השונות, כדי להבין כמה תצטרכו לשלם, וכמובן כדי להכניס נתון זה לתשואה עליה אתם בונים.

לאחר מכן, אם אתם סוחרים לטווח ארוך, יכול להיות שהמערכת בה תבחרו תהיה קצת פחות מתקדמת, בסוף, מהירות וטכנולוגיה חדישה של מערכת, דרושים יותר אצל הסוחרים היומיים, שם כל דקה חשובה.

 

בחירת מיקום ההשקעה

לשאלה איפה כדאי להשקיע, והאם כדאי להתרחב ולהשקיע גם בבורסות ומדדי מניות בחו"ל, אין תשובה חד משמעית, אב לבדרך כלל כנראה שההמלצה תהיה להתרחב גם לחו"ל. יש שם היצע גדול יותר ואפשרות להשקיע במגוון רחב יותר של מניות. עם זאת, שימו לב שהמסחר בארצות הברית למשל, מתנהל בין השעות 16:30 ל 23:00, שעות שונות קצת משעות העבודה בישראל, ויש שיגידו שדבר זה מאפשר לסחור במניות במקביל לעבודה ה"רגילה".

לסיכום, מסחר עצמאי בבורסה זה לא דבר כל כך פשוט, ולפני שאתם מתחילים לסחור במניות, השקיעו בלימוד ותרגול. אם זה בעזרת מידע הקיים ברשת, ואם זה בעזרת מערכות דמו, שמאפשרות קנייה ומכירה של מניות בצורה וירטואלית לצורך תרגול. וזכרו לבסוף, יש לבצע גם השוואת עמלות בין הברוקרים השונים ולבדוק את המערכת לפני שאתם פותחים חשבון.

אסף מיכאל אנליסט השקעות
אסף מיכאל אנליסט השקעות

אסף מיכאל, מייסד המרכז להשקעות בישראל. זה לא סוד שעולם ההשקעות מבלבל, הידע שאתם מקבלים יכול להיות מסובך. החלטנו לתת לכם את כל המידע שאתם זקוקים לו להשקעות במקום אחד.

דילוג לתוכן