תיק השקעות מחיר

תוכן עניינים

תיק השקעות מחיררוצים לפתוח תיק השקעות? המאמר הבא הוא בשבילכם. על ידי תיק השקעות ניתן להגדיל את ההון שברשותנו ולצבור תשואות גבוהות יותר. אך מהו תיק השקעות וכמה הוא עולה? על כך נרחיב במאמר הבא. 

 

תיק השקעות מחיר- פתיחת תיק השקעות

פתיחת תיק השקעות היא פעולה בה נותנים למנהל השקעות מוסמך ומנוסה הרשאה בביצוע פעולות מסחר בחשבון שלכם. פעולות המסחר שיבצע מנהל ההשקעות מיועדות למקסם את התשואה של החשבון. תיק השקעות יכול לכלול השקעות שונות כמו השקעות בניירות ערך ומוצרים פיננסיים שונים כמו מניות, אגרות חוב ועוד.

כאשר פותחים תיק השקעות הניהול שלו יבוצע על פי מדיניות ההשקעה שתקבע. קביעת מדיניות ההשקעה תתבצע בהתאם לצרכים של המשקיע ולהנחיות שימסור למנהל תיק ההשקעות. כלומר, מנהל תיק ההשקעות יבחן את סך הנכסים של המשקיע, את רמת הסיכון שיבחר וישקלל אותם עם מטרות ההשקעה. 

 

תיק השקעות מחיר- מה זה כולל?

בדרך כלל החלוקה תהיה בין מניות לאגרות חוב, בשיעורים משתנים. כיום המניות נחשבות לרכיב תנודתי יותר. עם זאת, ניתן להניב מהמניות תשואות גבוהות יותר. אגרות חוב נחשבות להשקעה סולידית יותר עם רמת סיכון נמוכה יותר. אצל משקיעים שמוכנים לעמוד ברמת סיכון גבוהה יותר בדרך כלל המניות יתפסו חלק גדול יותר מהתיק. 

תיק השקעות מחיר- באופן עצמאי או על ידי מנהל השקעות?

אחת השאלות הנפוצות היא האם לפתוח ולנהל תיק השקעות באופן עצמאי או על ידי מנהל השקעות. קיים יתרון בניהול עצמאי של תיק השקעות מאחר שניתן לחסוך את דמי הניהול המשולמים למנהלי השקעות. עם זאת, יש לקחת בחשבון שניהול ופתיחה עצמאית של תיק השקעות מצריכים זמן רב בו יש ללמוד את השוק ולהתעדכן בהתפתחויות בו באופן רצוף. הבורסה יכולה לכלול תנודות רבות ולכן חשוב לבצע מעקב שוטף אחר דו"חות חברות, מידע ונתונים כלליים על מנת לנהל באופן נכון את תיק ההשקעות. 

יש לקחת בחשבון שיכולים להיות גורמים שונים שיובילו את המשקיע לקבל החלטות לא רציונליות. לעתים המשקיעים יפעלו מתוך לחץ ובלבול ולא יצליחו לשקול כהלכה את כל הגורמים ולהבין את כל ההשלכות. לכן, על מנת לנהל את תיק ההשקעות בצורה נכונה מומלץ להיעזר בגורם מקצועי. גורם מקצועי יסייע להגדיר את מדיניות ההשקעה בהתאם לצרכים של המשקיע. הידע והניסיון שצבר איש המקצוע יובילו לניהול יעיל ולאיתור הזדמנויות השקעה שיגדילו את התשואות בתיק. 

 

תיק השקעות מחיר- היתרונות בתיק השקעות מנוהל

לתיק השקעות מנוהל יש מספר יתרונות בולטים-

  • מקצועיות- פתיחה וניהול של תיק השקעות מנוהל מתבצעים על ידי מנהלי השקעות מנוסים. מנהלי השקעות נעזרים בחטיבות מחקר כלכליות ומתאימות את הניהול של תיק ההשקעות על מנת לצבור תשואות יפות. 
  • שקיפות- תיק השקעות מנוהל מתנהל דרך החשבון הפרטי. על ידי כך ניתן לעקוב אחר התנהלות התיק באופן מהיר וקל. המשקיע יוכל לבחון את כל מה שמתרחש בחשבון שלו- הרכב השקעות, ביצועי תשואות, עמלות הנגזרות מהפעילות ועוד. 
  • רווח- על ידי פתיחת תיק השקעות מנוהל ניתן להשיג תשואות יפות מאוד ולמקסם את פוטנציאל הרווח. 
  • ביטחון- כאשר פותחים תיק השקעות שמנוהל על ידי מנהלי השקעות מנוסים ניתן להנות מביטחון מלא. כך ניתן להיות בטוחים שמנהל ההשקעות יודע את העבודה שלו, שהוא שומר על האינטרסים של המשקיע ושהוא מוביל את המשקיע לצבירת תשואות מרשימות. 

 

תיק השקעות מחיר- כיצד נבחר מנהל השקעות?

אחד הפרמטרים החשובים ביותר בפתיחה וניהול של תיק השקעות מנוהל הוא הבחירה של מנהל ההשקעות. על מנת לבחור מנהל השקעות מקצועי, אמין ומומלץ יש לקחת בחשבון מספר פרמטרים שונים. קודם כל האם מדובר במנהל השקעות פרטי או לא. בדרך כלל מנהל השקעות פרטי ינהל את התיק באופן אובייקטיבי בלי קשר לגוף או לתאגיד אליו קשור. כלומר מנהל השקעות פרטי יפעל לייצור תשואה עודפת בלי התחשבות בעמלות או עמידה ביעדים. כמו כן הוא יהיה עם זמינות גבוהה יותר ויעניק יחס אישי יותר. מהסיבה הזו בדרך כלל תהיה עדיפות למנהל השקעות פרטי. 

בנוסף, יש לקחת בחשבון את הניסיון של מנהל ההשקעות. בררו כמה ניסיון יש למנהל ההשקעות והאם הוא עבר משברים בשוק ההון. ככל שלמנהל ההשקעות יהיה יותר ניסיון כך הייעוץ וניהול התיק יתבצעו באופן נכון יותר וחכם יותר. 

דבר לא פחות חשוב הוא היכן רכש מנהל ההשקעות את הניסיון שלו. בדרך כלל מנהלי ההשקעות רוכשים את הניסיון שלהם בעבודה תחת גוף או תאגיד מסוים. יש לכך יתרון מאחר שבזכות כך הם מכירים את המערכת ויודעים כיצד לעבוד מולה. 

פרמטר נוסף הוא הזמינות של מנהל ההשקעות ותדירות הייעוץ שהוא יכול להעניק. ההמלצה היא לבחור במנהל השקעות שיש לו זמינות לבצע בקרה נכונה על תיק השקעות מנוהל.  

תיק השקעות מחיר- כמה זה עולה?

קשה לענות באופן חד משמעי כמה עולה תיק השקעות, מאחר שהמחיר תלוי בגורמים שונים כמו האם בחרנו במנהל השקעות פרטי או מטעם גוף מסוים, מה סוג הייעוץ, מה מורכבות הייעוץ, מה הוותק של מנהל ההשקעות, מה ההכשרה שלו, האם יש לו ניסיון ועוד. 

באופן ממוצע, עלות השירות של יועץ השקעות פרטי לייעוץ חד פעמי נעה בין 400 לבין 500 שקלים לשעת עבודה. יש לקחת בחשבון שבדרך כלל יהיה צורך בעשר שעות עבודה לפחות. ניתן לקבוע כי המחיר ליועץ השקעות פרטי ינוע בדרך כלל סביב 5,000 שקלים, בהתאם לסכום ההשקעה עליה מקבלים ייעוץ. 

המחיר למנהל השקעות פרטי באופן שוטף ינוע בין 1% לבין 2% מסכום ההשקעה לשנה, בהתאם לגובה ההשקעה. בדרך כלל ככל שסכום ההשקעה גבוה יותר כך האחוזים יהיו נמוכים יותר. 

אסף מיכאל אנליסט השקעות
אסף מיכאל אנליסט השקעות

אסף מיכאל, מייסד המרכז להשקעות בישראל. זה לא סוד שעולם ההשקעות מבלבל, הידע שאתם מקבלים יכול להיות מסובך. החלטנו לתת לכם את כל המידע שאתם זקוקים לו להשקעות במקום אחד.

דילוג לתוכן