איך תוכלו להשקיע נכון בנכסים באירופה?

תוכן עניינים

חושבים על השקעות חכמות? גיוון תיקי השקעות הוא אסטרטגיה נבונה בנוף הפיננסי הדינאמי  והמשתנה ללא הרף של ימינו. ככל שהעולם הופך גלובלי, כך השקעות בנכסים באירופה מעוררות יותר עניין. מספר גדל והולך של ישראלים רוצה לנצל את ההזדמנויות של שוקי הנדל"ן הזרים, במיוחד על רקע מחירי הנכסים הגבוהים בארץ. על כך אפשר להוסיף את המגמה של הוצאת דרכון נוסף. להלן נסביר בצורה בהירה על התהליך של ביצוע השקעות נדל"ן מושכלות באירופה, וגם נדגיש את הקשר עם אזרחות גרמנית והיתרונות הנלווים אליה.

האזרחות הגרמנית מתדלקת את העניין בהשקעות בנכסים באירופה

האפשרות לקבל אזרחות גרמנית התגלתה כגורם שמתדלק באופן משמעותי את ההתעניינות של ישראלים בנכסים באירופה. חשוב לדעת כי לצאצאים של ניצולי שואה החיים בישראל יש כעת הזדמנות לקבל דרכון גרמני, שבתורו מניב הקלות ברכישת נכסים ברחבי אירופה כולה. נגישות חדשה זו לשוקי הנדל"ן והנכסים באירופה מגבירה את האטרקטיביות של הזדמנויות השקעה. ניתן למצוא בכך מסלול מעשי לישראלים, שרוצים לרכוש ולהחזיק בנכסים במדינות שונות הרצויות להם.

שלבים שיעזרו לכם לקדם השקעה בנכסים באירופה

כך תוכלו להשקיע נכון יותר:

1.     עשו שיעורי בית – התחילו עם בדיקה מעמיקה לגבי שוקי הנדל"ן והנכסים במדינות אירופה השונות. שימו דגש על גורמים כגון מגמות שוק, תקנות משפטיות ויציבות כלכלית.

2.     הגדירו מטרות להשקעה – חשוב שתתארו בבירור את מטרות ההשקעה שלכם. למשל, יתכן שאתם מעוניינים להפיק הכנסות משכירות. יתכן שמעניין אתכם יותר להרוויח בזכות עליית ערך הנכסים (ואולי שילוב של שניהם). זה יעזור לבחור היכן ובמה להשקיע.

3.     השיגו קשר עם מומחים מקומיים – אתרו סוכני נדל"ן או מנהלי השקעות, אנשי מקצוע משפטיים ויועצים פיננסיים, אשר יש להם ידע מעמיק ותובנות נוספות לגבי השוק הספציפי שבו אתם מתעניינים. התובנות שלהם יעזרו מאוד לקבלת החלטות חכמות והימנעות משגיאות או תקלות.

4.     בדיקת נאותות כלכלית –  הקפידו על בדיקת נאותות יסודית לגבי נכסים פוטנציאליים. בדקו למשל את היסטוריית הנכסים, מסמכי הבעלות הרשמיים, עלויות של שיפוץ או תחזוקה והכל ביחס לתשואות צפויות.

5.     שיקולים נוספים – חשוב שתבינו את ההיבטים החוקיים על בעלות על נכסים והשקעה במדינה האירופית שבחרתם. עבדו עם מומחים, עורכי דין או יועצים, כדי להתגבר על היבטים בירוקרטיים ורישומי בעלות.

היתרונות של השקעות נדל"ן באירופה

השקעה בנכסים באירופה מאפשרת לכם ליהנות מפיזור תיקי השקעות, במקום להגביל את עצמכם לשוק המקומי הישראלי בלבד. זה מקטין את החשיפה הכוללת לסיכון. מדינות רבות באירופה מתהדרות בשוקי נדל"ן יציבים עם היסטוריה של צמיחה עקבית. יציבות זו מספקת בסיס בטוח לביצוע של השקעות לטווח ארוך או בינוני.

לנכסים אירופיים יש לעתים קרובות פוטנציאל השבחה מאוד משמעותי, מה שמאפשר למשקיעים תשואות אטרקטיביות על השקעותיהם. כמו כן, משקיעים יכולים ליהנות מהכנסות משכירות על ידי השכרת נכסים ביעדי תיירות פופולריים או במרכזים עירוניים שוקקים, המספקים זרם קבוע של הכנסות. ובל נשכח כי אזרחים אירופאים כלומר כל מי שהוציא אזרחות גרמנית או אזרחות אוסטרית, יכולים לנצל אפשרויות מימון מקומיות, כולל משכנתאות. הלוואות הניתנות על ידי בנקים אירופיים בריבית נוחה, זה מאוד מקל על תהליך הרכישה ועשוי לעזור לנצל הזדמנויות השקעה.

לסיכום, השקעה בנכסים באירופה מהווה אפיק מעניין עבור ישראלים המבקשים לגוון את תיקי ההשקעות. הקשר בין הנפקת אזרחות אירופאית לבין העניין הגובר בנכסים מעבר לים מדגיש את הפוטנציאל לצמיחה אישית ופיננסית כאחד. על ידי איסוף נתונים ומידע, חיפוש מומחים ובדיקת נאותות קפדנית, משקיעים מהארץ יכולים ליהנות משגשוג פיננסי ראוי לציון.

אזרחות

אסף מיכאל אנליסט השקעות
אסף מיכאל אנליסט השקעות

אסף מיכאל, מייסד המרכז להשקעות בישראל. זה לא סוד שעולם ההשקעות מבלבל, הידע שאתם מקבלים יכול להיות מסובך. החלטנו לתת לכם את כל המידע שאתם זקוקים לו להשקעות במקום אחד.

דילוג לתוכן