השקעה בבורסה באופן עצמאי – כך תעשו את זה נכון ובטוח

תוכן עניינים

תוכניות החיסכון שהבנקים מציעים לכם אינן מספיק אטרקטיביות? השקעה בבורסה באופן עצמאי

השקעה בבורסה באופן עצמאיהיא התשובה הטובה ביותר עבורכם. אם גם אתם חושבים להתחיל להשקיע את כלל החסכונות שלכם בבורסה, הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל השינויים הגדולים שחלים בשנים האחרונות בעולם ההשקעות, נכיר מקרוב את תוכניות החיסכון שהבנקים מציעים לכלל לקוחותיהם, נגע בהבדלים החשובים שאתם חייבים להכיר בין מניות לבין תעודות סל, נכיר את ההבדלים הגדולים והמשמעותיים בין בתי ההשקעות הגדולים בישראל ועוד. אז לפני שאתם יוצאים למסע ההשקעות שלכם, חשוב שתמשיכו לקרוא את השורות הבאות.

 

השינויים הגדולים בענף ההשקעות

תחילה חשוב לדעת כי בשנים האחרונות חלו לא מעט שינויים משמעותיים בענף ההשקעות בישראל. עד לפני מספר שנים מרבית הציבור בחרו לשכן את כספם בתוכניות חיסכון שהבנקים מציעים ללא כל סיכון. בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים בוחרים לוותר על ההצעות של הבנקים השונים לטובת השקעה בבורסה. מעבר לכך, חלו גם לא מעט שינויים בבתי ההשקעות הגדולים בישראל. עד לפני מספר שנים בודדות בתי ההשקעות הגדולים בישראל בחרו לנהל תיקים גדולים בלבד. ההשקעה המינימלית בבתי ההשקעות הייתה כמה מאות אלפי שקלים, מה שלא איפשר לכל אזרח להשקיע את כספן בבתי ההשקעות הגדולים בישראל. אך בעקבות השינויים בענף, גם בתי ההשקעות הגדולים בחרו לפתוח את שעריהם בפני משקיעים קטנים עם הון עצמי נמוך. מה הגורם לכלל השינויים הללו? המשיכו לקורא את הפסקה הבאה.

תוכניות החיסכון של הבנקים

כלל השינויים בענף ההשקעות החלו בשל היעדר חלופה ראויה לשמירה על הכסף. הבנקים בישראל משווקים את תוכניות החיסכון שהם מציעים בתור תוכניות חיסכון בטוחות ונטולות כל סיכון מה שהם לא ממהרים לספר לכלל לקוחותיהם זה שהריבית שהם מעניקים נמוכה משמעותית מאחוז האינפלציה בישראל. האינפלציה בישראל גבוהה, מה שגורם לשחיקת כוח הקנייה של המטבע. רוצים לשמור על ערך הכסף שלכם מפני שחיקת האינפלציה? הדרך הבלעדית לעשות זאת היא להשקיע אותו במסלול השקעה שיניב אחוז תשואה זהה לאחוז האינפלציה. במילים אחרות, כלל הבוחרים בתוכניות חיסכון בנקאיות מפסידים לא מעט כסף בשל עליות המחירים ושחיקת האינפלציה.

 

ההבדלים המהותיים בין מניה לבין תעודת סל

רוצים להתחיל להשקיע השקעה בבורסה באופן עצמאי? ישנם לא מעט דגשים חשובים שאתם חייבים להכיר. ראשית, חשוב שתכירו את ההבדלים המשמעותיים בין מניות לבין תעודות סל.

  • מניות

כל חברה שמונפקת בבורסה מוציאה מספר מסויים של מניות שניתנות לרכישה. רכישת מניה היא מעין רכישת שותפות בחברה. אם החברה עולה, גם בעלי המניות שלה נהנים מכך. מנגד, אם החברה יורדת גם בעלי המניות שלה מפסידים מכך. במילים אחרות, הבוחרים לרכוש מנית של חברה מאמינים שהיא צפויה להמשילך לגדול, להתקדם ולהרוויח לא מעט כסף גם בעתיד. חשוב להדגיש כי הסיכון ברכישת מניה יחסית גבוה. מדוע? בעיקר בשל החשיפה לחברה אחת בלבד. רוכשי מניות חשופים לתנודתיות אפשרית בעקבות מגוון רחב של אירועים בחברה.

 

  • תעודות סל

תעודת סל היא מעין סל הכולל מגוון רחב של מניות. מטרתה המרכזית של תעודת הסל היא לפזר סיכונים באופן יציב ונכון. כיום יש לא מעט תעודות סל שאתם יכולים לקנות במגוון רחב של סקטורים לבחירתכם. אנשי מקצוע מיומנים בוחרים את המניות הטובות ביותר ובונים תעודת סל שכל אזרח יוכל לקנות. השקעה בתעודת סל נחשבת להשקעה עם סיכון נמוך יותר בהשוואה לרכישת מניה, מהסיבה הפשוטה שהתעודה מאפשרת פיזור סיכונים. גם אם אחת החברות בתעודה תעבור טלטלה שתפגע בביצועי המניה, ישנן עוד לא מעט חברות גדולות וחזקות שמאזנות את המצב.

 

  • השפעת טווחי זמן ההשקעה על רמות הסיכון שכדאי לכם לקחת

דגש נוסף וחשוב מאוד שאתם חייבים להכיר לפני שתתחילו השקעה בבורסה באופן עצמאי – חשיבות טווחי זמן ההשקעה. טווח זמן ההשקעה הוא נתון מפתח שילווה אתכם בבחירת כלל ההשקעות שלכם. כלל אצבע חשוב שאתם חייבים לזכור – ככל שאתם מתכוונים להשקיע את החסכונות שלכם לטווחי זמן ארוכים יותר, כך אתם יכולים להרחיב את מעגל הסיכון שלכם. מנגד, אם אתם מתכוונים להשקיע לטווח זמן קצר בלבד, חשוב לבחור השקעות סולידיות ובטוחות ללא תנודתיות גבוהה. הקפדה על כך תאפשר לכם להשיג אחוזי תשואה גבוהים מהאינפלציה ולשמור על ערך כלל החסכונות שלכם.

פלטפורמות השקעה שונות

כיום יש לא מעט פלטפורמות שיאפשרו לכם להשקיע בבורסה את כל החסכונות שלכם באופן עצמאי ובלחיצת כפתור בלבד. תוך דקות בודדות תוכלו לקנות או למכור כל מניה או תעודת סל שתרצו. רגע לפני שאתם מתחילים, חשוב שתכירו מספר דגשים חשובים אודות בתי ההשקעות הגדולים בישראל. בתי ההשקעות הגדולים בישראל מציעים לכלל לקוחותיהם מגוון רחב של מסלולי השקעה לבחירה. אנשי המקצוע של בית ההשקעות בוחרים עבור הלקוחות שלהם את המניות ואפיקי ההשקעה האטרקטיביים ביותר וגובים על כך דמי ניהול. ניתן להתמקח על דמי הניהול ולחסוך אלפי שקלים במרוצת כל שנות ההשקעה. כמו כן חשוב לדעת שישנם לא מעט הבדלים בין בתי ההשקעות השונים – איך תדעו לבחור? הנה לכם מספר דגשים שיעזרו לכם:

 

  • השוואת דמי הניהול – ערכו השוואת מסודרת של דמי הניהול שהוצעו לכם לאחר מיקוח.
  • השוואת תשואות לטווח קצר – חשוב לבחון את אחוזי התשואה שכל בית השקעות הצליח לייצר עבור כל לקוחותיו בטווח הזמן הקצר.
  • השוואת תשואות לטווח ארוך – חשוב לבחון את אחוזי התשואה שבתי ההשקעות הצליחו לייצר בטווחי הזמן הארוכים.
  • השוואת תשואות בשנות משבר – בשנת 2000 ובשנת 2008 חלו משברים כלכליים משמעותיים, חשוב לבחון את אחוזי התשואה שהושגו בשנים הללו על ידי בתי ההשקעות השונים.
אסף מיכאל אנליסט השקעות
אסף מיכאל אנליסט השקעות

אסף מיכאל, מייסד המרכז להשקעות בישראל. זה לא סוד שעולם ההשקעות מבלבל, הידע שאתם מקבלים יכול להיות מסובך. החלטנו לתת לכם את כל המידע שאתם זקוקים לו להשקעות במקום אחד.

דילוג לתוכן