תוכניות חיסכון – למה הן כל כך חשובות לנו?

תוכן עניינים

אתם שייכים לאותם האנשים שמתקשים לחשוב על העתיד? אתם מוצאים את עצמכם כל כך עסוקים בהווה, עד כי אתם לא מוצאים אפילו רגע אחד לדמיין את העתיד שלכם ושל המשפחה שלכם? זו טעות. חשוב שתבינו: יש משמעות גם לעתיד, ואין ספק שדווקא בגלל שאתם לא יכולים לצפות מה יקרה בעתיד, עליכם להתכונן לקראתו. הדרך הטובה ביותר להתכונן לקראת משהו שאתם לא יודעים מה יקרה בו, זה לצבור כסף. כסף הוא עניין משמעותי ביותר בעולם שבו אנחנו חיים וברור מדוע אף אחד מאיתנו לא רוצה למצוא את עצמו במחסור. עם זאת, לצערנו הרב, אם לא נעשה תוכניות חיסכון, עלול מאוד להיות שיחסר לנו כסף. זו בדיוק הסיבה שבגללה לכל אחד מאיתנו חייבת להיות לפחות תוכנית אחת של חיסכון, אז למה אתם מחכים?

 

מה עושים עם כל אותן תוכניות חיסכון?

יש אנשים שכאשר הם חושבים לעשות תוכנית חיסכון, יש להם מטרה ברורה עבורה מראש. למשל, הם יודעים שהם ירצו לעשות בכסף שימוש לבת המצווה של הילדה, לשיפוץ בבית או להחלפת הרכב. עם זאת, אנשים אחרים בוחרים לעשות תוכניות חיסכון מבלי לתכנן את הדברים מראש. חשוב להבין שכל אופציה כזאת היא טובה. אתם לא באמת יודעים מה יוליד יום והכול מקובל. הדבר היחיד שחשוב, זה לדעת שבבוא העת, ואם באמת יקרה משהו, מיד תוכלו לגשת אל תוכנית החיסכון שלכם ולעשות בה שימוש. הידיעה הברורה שאפילו אם יקרה משהו לא נעים, כמו טיפול רפואי דחוף שתזדקקו לו, ויהיה לכם כסף לכך – היא ידיעה מרגיעה. לכן חשוב מאוד לקחת את האופציה הזאת בחשבון. בנוסף לכך, אם תפרישו כבר מעכשיו כסף לטובת קופת חיסכון, תוכלו להפריש בכל חודש סכום קטן. לא תצטרכו להקצות סכומים מאוד גדולים לטובת החיסכון שלכם בכל חודש, ואין ספק שזה יכול להיות נוח.

 

בחרו את התוכנית הנכונה לכם

אם תעשו חיפוש, אתם תגלו שיש הרבה מאוד תוכניות חיסכון שביניהן אתם יכולים לבחור. יחד עם זאת, האם באמת כל תוכנית חיסכון תתאים לכם? לא בטוח. יש תוכניות משתלמות יותר מאחרות, וזה אומר שתוכלו לקבל עליהן יותר כסף. מצד שני, הרבה פעמים מה שחשוב למי שחוסך זו הנזילות של הכסף. כלומר, אתם רוצים לדעת שתקבלו את הסכום הדרוש לכם בכל רגע. אין תשובה אחת נכונה לשאלה מה כדאי לעשות ובאיזו תוכנית חיסכון כדאי לבחור. מה שבטוח זה שכל אחד צריך לבחור את התוכנית הנכונה ביותר למצב האישי שלו. אתם תראו שעם תוכנית נכונה תחסכו הרבה כסף, ואפילו בלי לשים לב. כל עוד החיסכון יהיה לטווח ארוך, אתם תוכלו גם להגיע למצב שבסופו של דבר יש לכם סכום לא מבוטל של כסף בקופת החיסכון שלכם, ואין ספק שזה כדאי.

אסף מיכאל אנליסט השקעות
אסף מיכאל אנליסט השקעות

אסף מיכאל, מייסד המרכז להשקעות בישראל. זה לא סוד שעולם ההשקעות מבלבל, הידע שאתם מקבלים יכול להיות מסובך. החלטנו לתת לכם את כל המידע שאתם זקוקים לו להשקעות במקום אחד.

דילוג לתוכן