מה זה משכנתא הפוכה

תוכן עניינים

כל אדם שקנה דירה או בית מכיר בוודאי את המושג משכנתא. מדובר למעשה על הלוואה שהבנק נותן לאדם בכדי שירכוש את הנכס. אולם, לא הרבה אנשים יודעים כי מעבר למשכנתא רגילה ניתן למצוא משכנתא הפוכה. במאמר הבא תקבלו את כל המידע אודות המשכנתא המדוברת, מי יכול לבחור בה ומדוע כדאי לבחור דווקא בה.

 

משכנתא הפוכה- במה מדובר?

משכנתא הפוכה היא למעשה גם משכנתא לגיל השלישי. מדובר על הלוואה אשר מאפשרת לשעבד את הנכס לטובת קבלת כסף. בניגוד למשכנתא רגילה אשר מוצעת ללווים צעירים לצורך רכישת דירה בלבד, המשכנתא המדוברת מהווה הלוואה לכל מטרה ורלוונטית לבני 60 ומעלה שיש בבעלותם נכס. המשכנתא המדוברת ניתנת על חשבון הנכס ולמעשה מדובר על כלי מימון עבור אנשים מבוגרים אשר יכולים לשעבד את הדירה שלהם ולקבל כנגדה כסף לכל צורך לרבות סילוק חובות, הוצאות רפואיות, עזרה לילדים או שמירה על רמת החיים שלהם לאחר שהם פורשים לגמלאות.

​​​​​​​​​​​​המשכנתא ההפוכה ניתנת על ידי גוף פיננסי כגון: בנק או חברת ביטוח ללווה יחיד או לזוג לווים בני 60 ומעלה אשר ברשותם יש נכס בבעלות מלאה כאשר הנכס משמש כבטוחה לקבלת ההלוואה והוא יהיה משועבד לגוף המלווה שיעניק את הכסף בסכום חד פעמי או בפעימות. בכל תקופת המשכנתא הלווים נשארים הבעלים המלאים של הנכס והם זכאים לעשות בו כרצונם: לגור בו, לשפץ אותו, להשכיר אותו ועוד.

 

כיצד מקבלים משכנתא הפוכה?

סכום ההלוואה שניתן לקבל במשכנתא זאת יהיה תלוי בגיל של הלווה הצעיר ביותר ובשווי של הנכס שלו.  במשכנתא מכין זאת אין החזרים חודשיים והחזר ההלוואה יכול להתבצע במועד של מכירת הנכס על ידי הלווים עצמם או היורשים שלהם לאחר מותם. לסכום ההלוואה תתווסף ריבית בשיעור דומה לריבית של משכנתא רגילה והיא תשולם כאשר מחזירים את ההלוואה. במסגרת נטילת ההלוואה, ילדי הלווים ידרשו לחתום על מסמך אשר בו הם מצהירים כי הם מודעים לכך שההורים שלהם נטלו משכנתא זאת. עבור משכנתא ללווים בגיל 80 ומעלה יש לצרף גם אישורים רפואיים.

על אף שניתן כיום להגיש בקשה למשכנתא הפוכה באופן עצמאי, אפשר גם לפנות לחברת ייעוץ משכנתאות מקצועי אשר תסייע לכם בהגשת הבקשה על מנת להשיג את מקסימום הסכום שניתן לקבל בגין הלוואה זאת בצורה קלה, מהירה ונוחה.

איזה מסלולים עיקריים קיימים במשכנתא הפוכה

חשוב לדעת כי ישנם כמה מסלולים של משכנתא הפוכה:

המסלול הראשון הוא מסלול בלון- במסלול זה לא משלמים תשלום חודשי אלא לוקחים את הכסף ונהנים ממנו. יש לציין כי במסלול המדובר תהיה ריבית דריבית כלומר, הריבית הלא משולמת תיצבר על סכום הקרן שנלקח ותתווסף לסכום ההלוואה. הריבית תשולם במעמד החזר ההלוואה. יתרת החוב לא יכולה להצטבר מעבר לשווי הבית.

מסלול נוסף הוא מסלול גרייס חלקי. במסלול זה משלמים רק את הריבית מדי חודש וכך נמנעים מריבית דריבית ומגידול של הקרן.

מסלול נוסף הוא מסלול של הלוואה רגילה. במסלול זה לוקחים את הסכום הרצוי ומשלמים כל חודש חלק מהקרן עם תוספת הריבית.

חשוב לציין כי בכל המסלולים המדוברים ניתן לפרוע את ההלוואה בכל עת באופן מלא או חלקי ללא עמלות וקנסות פירעון.

 

אסף מיכאל אנליסט השקעות
אסף מיכאל אנליסט השקעות

אסף מיכאל, מייסד המרכז להשקעות בישראל. זה לא סוד שעולם ההשקעות מבלבל, הידע שאתם מקבלים יכול להיות מסובך. החלטנו לתת לכם את כל המידע שאתם זקוקים לו להשקעות במקום אחד.

דילוג לתוכן