איך הוספת מרפסת שמש תעלה את ערך הנכס?

תוכן עניינים

הוספת מרפסת שמש לבניין קיימת היא פרוצדורה מורכבת אך נפוצה מאוד בשנים האחרונות. דיירים בבניינים ישנים שאין בהם מרפסת מבינים את חשיבות הוספתה. לצד אי הנוחות המגיעה בשלבי הבנייה, רצוי מאוד להסתכל אל עבר העתיד לבוא. כאשר אנו אומרים בצורה ברורה שהוספת המרפסת תעלה באופן משמעותי את ערך הנכס. במאמר הבא נציג את היתרונות הברורים של תוספת מרפסת לבניין קיים על אף אי הנוחות. אם עדיין יש לכם ספקות בכל הנוגע לכדאיות המהלך, אחרי שתקראו את המאמר לא יהיו ספקות. תדעו כי מדובר על הצעד המתבקש, זה שיוביל אתכם בדיוק להשגת התוצאה הרצויה. 

 

האם ניתן לבנות מרפסת בודדת?

באופן עקרוני ישנה אפשרות לבנות מרפסת בודדת, אך מדובר על עניין יחסית נדיר. רשויות מקומיות רבות אינן מאפשרות בניית מרפסת בודדת, החשש העיקרי יהיה מפני פגיעה בנראות החיצונית של הבניין. לפיכך הדרך הכי אפקטיבית להוספת מרפסת שמש תהיה על ידי גיוס כלל הדיירים ובניית המרפסות בכל הדירות. במקרה כזה האישורים הם רק עניין פרוצדורלי, אף רשות מקומית לא תימנע מכם לעשות זאת. עדיין צריך להגיד כי הוספת מרפסת שמש מחייבת אתכם להחזיק בכל האישורים הנחוצים, ללא יוצא מן הכלל. הביאו את עצמכם למצב בו אתם מוציאים מהעניין הזה את מירב התועלת. 

 

כיצד הוספת מרפסת משביחה את הנכס?

כיום דירות עם מרפסת נמכרות במחיר גבוה בהרבה בהשוואה לדירות ללא מרפסת. אנו מדברים על הבדל של עשרות אחוזים כאשר ניגשים למכור את הדירה עצמה. במציאות של ימינו, קוני דירות מעדיפות למצוא דירות שיש להן מרפסת לנוחיותם. המרפסת עצמה גורמת לדירה להיות יותר מוארת, לשטח הדירה לגדול ולמגוון האפשרויות להתפתח. אין ספק כי הקושי במכירת דירה ללא מרפסת יהיה גבוה בהרבה בהשוואה לדירה עם מרפסת. מדובר על אינטרס שלכם להוסיף לדירה שלכם מרפסת, ולהפוך אותה למבוקשת ביותר. ללא מרפסת תמצאו את עצמכם עובדים קשה למכור את הדירה, לא פעם גם תתפשרו על המחיר. 

 

עלות הבנייה אל מול ההכנסה הצפויה

כאשר מדברים על תוספת מרפסת לבניין קיים צריך להשוות את ההוצאה אל מול ההכנסה. גם כאן אנו רואים יתרון ברור לאפשרות של בניית המרפסת על פני וויתור. העלות של בניית מרפסת בבניין קיים תנוע בין 70 עד 100 אלף ש"ח במרבית המקרים. זה מאוד תלוי מה יהיה גודל המרפסת ומיהו הקבלן שיהיה אחראי על ביצוע המשימה. השווי של הדירה עשוי לגדול בכמה מאות אלפי שקלים עם השלמת בניית המרפסת. בין רגע תראו איך אתם מכסים את ההוצאה, ולא פחות חשוב גם מרוויח מכך יותר מאשר ציפיתם בתחילת הדרך. 

 

תוך כמה זמן תושלם הוספת המרפסת?

יש כאלה שלחוצים מאוד למכור את הדירה, לכן הם מעוניינים להשלים את הבנייה במהרה. אך כפי שאמרנו הבנייה אמורה להיות אחידה לכלל הדירות בבניין, אחרת תתקשו להשיג את האישורים. העבודה עצמה אמורה לקחת מספר חודשים, כאשר משך הזמן הספציפי תלוי בקבלן המבצע. אם תדרשו מהקבלן לסיים את העבודה בהקדם, לא מן הנמנע שהוא יעשה זאת. לעומת מקרים בהם תאפשרו לקבלן לקחת את הזמן, כאן המציאות עשויה להיות שונה בתכלית. מבחינתכם חשוב שתתכנו את מכירת הדירה יחד עם השלמת הבנייה הצפויה. השווי של הדירה אינו יעלה עד שלא תשלימו את הוספת המרפסת באופן מושלם. שווה לחכות עוד קצת עם המכירה כדי להרוויח עוד כמה מאות אלפי שקלים.    

אסף מיכאל אנליסט השקעות
אסף מיכאל אנליסט השקעות

אסף מיכאל, מייסד המרכז להשקעות בישראל. זה לא סוד שעולם ההשקעות מבלבל, הידע שאתם מקבלים יכול להיות מסובך. החלטנו לתת לכם את כל המידע שאתם זקוקים לו להשקעות במקום אחד.

דילוג לתוכן