יש לכם משכנתא קיימת? תבדקו האם אתם יכולים להוזיל אותה

תוכן עניינים

משכנתא

תושבים ואזרחים מכל חלקי ישראל נעזרים כיום בבנקים וגופים בישראל ומקבלים הצעות עבור תהליכי החזרי משכנתא על ידי השוואות משכנתאות בעזרת יועצי משכנתאות בעיקר, הן בבנקים והן בעסקים חיצוניים אשר מעניקים שירותי משכנתאות. מיחזור משכנתא הוא תהליך כדאי שאנו ממליצים לכל אזרח או אדם שיש בידו משכנתא פעילה באחד הבנקים אשר מעניקים הלוואות משכנתא.

 

השוואת משכנתאות לטובת מיחזור משכנתא

אחד התהליכים אשר כל יועץ משכנתאות מיישם הוא השוואת משכנתאות בין הבנקים ביחס לסוג מסלול הריבית. הערכים שאותם כדאי להכיר הם בעיקר:

  • חלוקה של מסלולי ריבית בהתאם לתוכנית
  • ההחזר החודשי אותו אתם אמורים לשלם
  • סכום המשכנתא אותו אתם מבקשים או משלמים כיום
  • ריביות בנקים שונים בישראל
  • ועוד

 

המאפיינים אותם רצוי להכיר בזמן השוואת משכנתאות

כמו בכל תחום ונישה גם בהליכי לקיחת הלוואת משכנתא יש מאפיינים שאותם רצוי להכיר כדי להתמודד עם התהליך בצורה חיובית ומודעת עם או בלי יועצי משכנתאות. המאפיינים של מסלולי המשכנתאות הם:

  • קרן ההלוואה – הסכום אותו קיבלתם על חשבונכם מהבנק לטובת משכנתא
  • בטחונות קיימים בהליך – נותן ההלוואה שזה הבנק יכול לבקש ממכם בטחונות שונים אשר תצטרכו להוציא או לארגן על מנת שתוכלו לקבל משכנתא בסכום אותו אתם הגדרתם כמטרה. בהליך זה מלווה לרוב עורך דין מטעמכם או מטעם הבנק לטובת הליכים מסוימים אשר צריכים ליישם בזמן המצאת בטחונות עבור הבנק
  • גובה החזר ההלוואה (משכנתא) – גובה סכום ההלוואה אותו תצטרכו להחזיר בכל חודש נתון מורכב מהקרן שהוא הסכום שקיבלתם מהבנק לטובת ההלוואה והריבית שזה הסכום שהבנק הולך להרוויח מעסקה זו. במסלולים השונים הקיימים כיום ניתן על ידי יועצי משכנתאות לבצע מיחזור משכנתא ובמקרים רבים אנשים בהליכים אלו נהנו וקיבלו החזרי משכנתא אשר תמיד באים בטוב.

 

למה כל כך חשוב להיעזר עם יועצי משכנתאות?יועצי משכנתאות

כפי שידוע לכם מסיפורים כאלה ואחרים היו מקרים לכאורה אשר בנקים הגישו הצעות הלוואת משכנתא שביססו בעיקר את האינטרס של הבנק מאשר של הלקוח או רוכש הדירה. לאחר לקיחת משכנתא מהבנק כעבור שנים ניתן להיעזר שוב ביועץ משכתנאות ולקבל החזרי משכנתא על ידי תהליך מיחזור משכנתא בבנק בו לקחתם את המשכנתא או בבנק מתחרה אחר אותו תרצו להכניס לעסקה על ידי המלצה של יועצי משכנתאות. בהליכים בהם מעורבים סכומים לא מבוטלים ומהות העסקה היא משכנתא עבור דירה רצוי להיעזר באנשי מקצוע עם ניסיון אשר בקיאים היטב בנושא ועברו מסלול של הכשרות לטובת העניין.

 

מה זה מחזור משכנתא

הליך של מחזור משכנתא הוא מגיע מעצם הביטוי מחזור, משמע בדיקת משכנתא קיימת על ידי יועצי משכנתאות מנוסים בתחום ובירור מעמיק האם יש מקום לגשת לבנק ולקבל החזרי משכנתא על ידי מחזור משכנתא. במידה ואתם משלמים הרבה זמן את תשלומי המשכנתא שלכם רוב הסיכויים שהליך ההלוואה התבצע מלפני מספר שנים ומאז שווי הנכס שלכם התייקר ומנגד הריביות כיום במדינת ישראל נמוכות ביחס לשנים הקודמות, בהחלט הזדמנות נדירה לבצע מיחזור משכנתא ולהנות משלל החזרי משכנתא ישירות לחשבון הבנק שלכם. הליך מיחזור משכנתא מתבצע לרוב על ידי יועצי משכנתאות אל מול נציגי

הבנקים למשכנתאות ויחד אתכם מבצעים בדיקה ומחקר אודות הנתונים הקיימים בנקודת זמן בו מתבצע הבדיקה.

 

מיחזור משכנתא עקב שינוי במצב הכלכלי

אחת הסיבות שאנשים מבצעים מיחזרו משכנתא הוא שינוי במצבם הכלכלי לטובה או לרעה, ב2 המקרים רצוי לבצע מיחזור משכנתא ולקבל את תנאי החזר ההלוואה אשר מתאימים בדיוק עבורכם. חשוב להסביר את חשיבות הנוחות בתשלומי המשכנתא מכיוון שהבנקים שמים דגש ואין כל כך הרבה סבלנות על תשלומים שחוזרים ולא מכובדים בכל חודש בחודשו. זה עלול להדליק נורות אדומות אשר יפגע בדירוג האשראי ובאמון אשר הבנק נותן בכם. בהליך מסוג זה הפתרון האולטימטיבי הוא להעזר עם יועצי משכנתאות ולקבל החזרי משכנתא על ידי מיחזור משכנתא.

 

סיכום

במידה וקיימת ברשותכם משכנתא ולא ביצעת מעולם הליך מיחזור משכנתא אנו ממליצים לכם לגשת לאיש מקצוע מוסמך או למשרדי יועצי משכנתאות מוכרים ולקבל את שירותיהם אודות מיחזור משכנתא אשר קיים ברשותכם כיום. זוגות רבים בישראל מבצעים הליכים מסוג זה ומקבלים החזרי משכנתא בסכומים לא מבוטלים כלל, ההשקעה עבור יועצי משכנתאות במקרים אלה משתלמת מאוד ויכולה לחסוך לכם אלפי שקלים בסה"כ הלוואה ובנוסף לכך מנסים לקבוע החזר נוח בכל חודש עוקב כדי שזה יהיה מאוזן יחד עם ההכנסות הביתיות ושמירת על יציבות כלכלית לאורך טווח ארוך.

 

יועצי משכנתאות מובילים בישראל מנוסים בהליכי השוואת משכנתאות ויודעים איפה הם יכולים להוזיל כבר בהיכרות הראשונה עם תמהיל המשכנתא שיש ברשותכם, מזמינים אתכם לקבל את ההחלטה הנכונה ולהתחיל לחסוך אלפי שקלים כבר מהיום, אז למה אתם מחכים?

 

אסף מיכאל אנליסט השקעות
אסף מיכאל אנליסט השקעות

אסף מיכאל, מייסד המרכז להשקעות בישראל. זה לא סוד שעולם ההשקעות מבלבל, הידע שאתם מקבלים יכול להיות מסובך. החלטנו לתת לכם את כל המידע שאתם זקוקים לו להשקעות במקום אחד.

דילוג לתוכן