להשקיע במניות וגם להצליח – מדריך למתחיל

תוכן עניינים

השקעה במניות, ניירות ערך, בורסה ומונחים אחרים דומים גורמים ללא מעט אנשים חששות ופחדים שמונעים מהם להכיר את העולם הנפלא של שוק ההון ומה שהוא יכול להציע. נכון, שוק ההון לא תמיד צפוי ובטח לא יציב. תמיד יש עליות ומורדות, מניות עולות או מתרסקות, שווקים וחברות נוסקים או נופלים – אך לא תמיד רמת הסיכון כל כך קריטית והרווחים יכולים עדיין להיות נאים למי שעושה זאת נכון.

דרך בטוחה לבנות הון טווח ארוך

השקעה לטווח ארוך היא דרך בטוחה לעשות כסף בשוק ההון, מבלי להסתכן יותר מדי בנפילת ערכים והפסד כספי. הסיכוי להרוויח כסף עולה עם הזמן ורמת הסיכון מתונה עד קלושה, בשל העובדה ששוק ההון תמיד נמצא במגמת עלייה בפרספקטיבה רחבה. השקעה על שעות מסחר יכולה למנף את הרווחים שלכם ולהוביל לתשואה יפה עם הזמן ככל שתקדישו מחשבה והשקעה.

איך להשקיע בצורה חכמה במניות?

הכירו את היעדים הפיננסיים שלכם. לפני שבוחרים השקעה לטווח ארוך, יש לראות את המטרות הפיננסיות שלכם והתמונה המלאה של מצבכם הכלכלי. המטרה הסופית של כל השקעה היא כמובן להרוויח, אך יש צורות שונות למושג "להרוויח". רק אם יש לכם חזון והבנה ברורה לגבי המטרות הסופיות שלכם, תוכלו להשקיע בצורה חכמה, יעילה ובטוחה.

פריסה לתחנות השקעה

חלקו את היעדים שלכם לשלושה תחנות עיקריות – טווח קצר, בינוני וארוך והשקיעו על שעות מסחר. ליעדים עם טווח קצר יש אופק זמן של שישה חודשים עד שנה, בעוד יעדים לטווח בינוני דורשים בדרך כלל שלוש עד חמש שנים להגשמתם. למטרות ארוכות טווח יש אופק זמן של חמש שנים או יותר. זכרו – ככל שמאריכים את תקופת ההשקעה וככל שהיעד הוא לטווח הארוך, הסיכון לירידה ונפילה במדדים יורד.

ברגע שאתם יודעים את היעדים שלכם, אתה יכול להעריך ולגייס את הכסף הנדרש כדי להשיג אותם. זה יעזור לך לבצע חלוקה נכונה וכחמה של הכספים, להשקיע על שעות מסחר הגיוניות, וחשוב מכך- לשמור על מוטיבציה לחסוך ולהשקיע.

התחילו להשקיע מוקדם ככל האפשר

כיוון שהשקעה לטווח ארוך דורשת לא מעט משמעת, סבלנות וראייה חיובית, חשוב מאוד לדאוג להתחיל כמה שיותר מוקדם. התחלה מוקדמת של השקעה לטווח ארוך גורמת למשמעת פיננסית איתנה ומוצקה אצל המשקיע.

להישאר מעודכנים תמיד

מדדים מובילים הם נתחי שוק ההון בחברות מובילות בכל מדינה, ובהם מדדי המנויות גבוהות או בולטות במיוחד. מי שרוצה להשקיע בצורה חכמה במניות אסור לו לבזבז הזדמנויות. צריך לעקוב בדריכות אחרי עליה ונסיקה של חברות חדשות או וותיקות ועל כל שינוי שנעשה בקנה מידה עולמי. מלחמות, קיצוצים בחברות או תרחישים כלל עולמיים כמו מגפת הקורונה יכולים להשפיע בצורה דראסטית על שוק המניות העולמי, ולכן מעקב אחרי דברים שכאלו ולהישאר מעודכנים זה תמיד חשוב.

השקעה במניות לטווח קצר אמנם יש לה פוטנציאל צמיחה חד וגבוה, אך סיכון לירידה והפסדים גם כן גבוהים. אל תשימו את כל הביצים בסל אחד – חלקו את הכסף שלכם גם לטווח קצר וגם לטווח ארוך, כדי להנות מכל היתרונות שבכל אחת מהשיטות.

 

אסף מיכאל אנליסט השקעות
אסף מיכאל אנליסט השקעות

אסף מיכאל, מייסד המרכז להשקעות בישראל. זה לא סוד שעולם ההשקעות מבלבל, הידע שאתם מקבלים יכול להיות מסובך. החלטנו לתת לכם את כל המידע שאתם זקוקים לו להשקעות במקום אחד.

דילוג לתוכן