השקעה בבורסה למתחילים

תוכן עניינים

השקעה בבורסה למתחיליםלא מעט אנשים כיום בוחרים להתחיל להשקיע את כל חסכונותיהם בבורסה. הסיבה המרכזית לכך היא היעדר חלופות ראויות. חוסכים בתוכניות חיסכון בנקאיות? הבנקים משווקים את תוכניות החיסכון הללו כתוכניות נטולות סיכון, אך בפועל כלל הבוחרים בתוכניות חיסכון בנאיות מפסידים לא מעט כסף בכל שנה. בשורות הבאות נגע בכל מה שאתם חייבים להכיר על השקעה בבורסה למתחילים. אם גם אתם מתעניינים בתחום, הגעתם למקום הנכון. הפסקאות הבאות יחשפו אתכם לאמת מאחורי תוכניות החיסכון הבנקאיות, לדגשים החשובים שאתם חייבים להכיר לפני שתתחילו להשקיע בבורסה, לכלל האפשרויות בבתי ההשקעות הגדולים בישראל וכמובן לטיפים מעשיים שיעזרו לכם לבחור נכון את בתי ההשקעות הטובים ביותר בישראל.

 

הבנקים משכנעים אתכם לסגור את החסכונות בפקדונות ללא סיכון? הנה כל מה שחשוב שתכירו לפני ההחלטה

אז לפני שאתם ממהרים לסגור את כל החסכונות שלכם בתוכניות חיסכון בנקאיות שמציעות אחוזי תשואה אפסיים, חשוב שתכירו את כל האמת מאחורי מסלולי החיסכון נטולי הסיכון. הבנקים ממהרים להסביר לכל לקוחותיהם כי המסלולים הללו אינם חשופים לאפיקי השקעה כלל והריבית עליהם קבועה וידועה מראש, אך מה שהם לא ממהרים להסביר זה שכל כספי החיסכון חשופים לשחיקת האינפלציה. האינפלציה בישראל עומדת על כ 5% משנה לשנה, מה שאומר שכלל הבוחרים במסלול זה הפסידו כ 5% מסך כלל החיסכון שלהם במהלך השנה. כל עוד הבנקים לא מספקים לכלל החוסכים אחוזי תשואה זהים לאחוזי האינפלציה, כלל החוסכים מפסידים כסף בכל שנה. אז איך בכל זאת ניתן לשמור על ערך הכסף מפני שחיקת האינפלציה? בשורות הבאות תכירו מקרוב את אחת האפשרויות הטובו ביותר – השקעה בבורסה למתחילים.

כך תתחילו להשקיע את החסכונות שלכם בבורסה

חושבים להתחיל להשקיע את כל החסכונות שלכם בבורסה? חשוב שתכירו מספר דגשים חשובים לפני שתתחילו. ראשית, חשוב לדעת שבשנים האחרונות חלים שינויים רבים בהרגלי ההשקעה של כלל הציבור. עד לפני מספר שנים בודדות מרבית המשקיעים בחרו לשכן את כספם בידי בית השקעות גדול ומקצועי שינהל עבורם את כל ההשקעה. אך בשנים האחרונות יותר ויותר משקיעים בוחרים להשקיע את כל כספם באופן עצמאי. פלטפורמות ההשקעה הפכו נגישות במיוחד כך שגם אתם יכולים להתחיל להשקיע את כל החסכונות שלכם בלחיצת כפתור בלבד וללא כל צורך ביציאה מהבית. אך לפני שאתם ממהרים להשקיע את כל החסכונות שלכם באופן עצמאי, חשוב שתכירו מספר דגשים אודות בתי ההשקעות הגדולים בישראל.

קראו עוד: השקעה בבורסה או בנדלן?

הכירו את כל ההבדלים בין כל בתי ההשקעות המובילים בישראל

בתי ההשקעות המובילים בישראל מציעים עבור כלל לקוחותיהם מגוון רחב של מסלולי השקעה. מסלולי ההשקעה שונים זה מזה בעיקר ברמות הסיכון ואחוז החשיפה למניות. מוכנים לבחור במסלול עם חשיפה גבוהה למניות ובסיכון גבוה לטובת סיכוי לקבלת אחוזי תשואה גבוהים? בתי ההשקעות מציעים לא מעט מסלולים שיוכלו להתאים לכם. מעדיפים לוותר על הסיכוי לאחוזי תשואה גבוהים לטובת רמת בטיחות גבוהה בהשקעה? בתי ההשקעות מציעים עבורכם מסלולי השקעה סולידיים הכוללים חשיפה נמוכה למניות.

 

עוד חשוב לדעת שישנם לא מעט הבדלים בין כל בתי ההשקעות הפועלים בישראל. לפני שאתם בוחרים את בית ההשקעות הטוב ביותר עבורכם, חשוב לוודא שאתם בוחנים את כלל הנקודות הבאות:

  • דמי ניהול

בתי ההשקעות השונים גובים דמי ניהול עבור כל עבודתם. כמה? זה משתנה מאוד בין בתי ההשקעות השונים. ההבדלים יכולים לבוא לידי ביטוי באלפי שקלים במרוצת השנים ולכן חשוב לערוך השוואה מסודרת ולא להקל בכך ראש. עוד חשוב לדעת כי גובה תשלום דמי הניהול נתון למשא ומתן עם בתי ההשקעות השונים. אל תסכימו לשלם את דמי הניהול שהוצעו לכם, נהלו משא ומתן במטרה לקבל את דמי הניהול הנמוכים ביותר. לאחר משא ומתן עם כמה וכמה בתי השקעות שונים, סמנו את בתי ההשקעות שהציעו לכם את דמי הניהול הנמוכים ביותר.

 

  • אחוזי תשואה לטווח קצר

נקודה נוספת שאתם חייבים לבחון לעומק היא כמובן אחוזי התשואה המתקבלים בטווח הזמן הקצר. בלחיצת כפתור פשוטה תוכלו לבדוק כמה אחוזי תשואה כל בית השקעות בישראל הניב לכל לקוחותיו בטווח הזמן הקצר. סמנו את בתי ההשקעות שהצליחו להניב את אחוזי התשואה הגבוהים ביותר, הם בתי ההשקעות המובילים שצריכים לעניין אתכם.

 

  • אחוזי תשואה לטווח ארוך

מעבר לאחוזי התשואה שהתקבלו בטווח הזמן הקצר, חשוב לבחון לעומק את אחוזי התשואה שבתי ההשקעות הניבו לטווח הזמן הארוך. טווחי הזמן הארוכים הם הטווחים המעניינים יותר את המשקיעים שבוחרים להשאיר את כספם בהשקעה לאורך שנים ארוכות. מעבר לכך, טווחי הזמן הארוכים יאפשרו לכם לזהות את בתי ההשקעות היציבים ביותר שמצליחים להניב ללקוחות שלהם אחוזי תשואה גבוהים לאורך שנים ארוכות.

 

  • אחוזי תשואה בשנות משברים כלכליים

סימנתם את בתי ההשקעות הגדולים ביותר שהניבו לכל לקוחותיהם את אחוזי התשואה הגבוהים ביותר בכל טווחי הזמן? כעת חשוב לבחון את התשואה שבתי ההשקעות הצליחו להניב ללקוחותיהם בשנות משבר כלכלי. בשנת 2000 ובשנת 2008 חלו משברים כלכליים משמעותיים שהשפיעו על הבורסות בכל רחבי העולם. בחנו את בתי ההשקעות בשנים הללו וסמנו את אלה שהצליחו להניב את אחוזי התשואה הטובים ביותר.

פתיחת תיק השקעות בניהול עצמי

חושבים לוותר על בתי ההשקעות לטובת פתיחת תיק השעות בניהול אישי? כיום יש לא מעט פלטפורמות פשוטות שיאפשרו לכם לעשות זאת. חשוב להדגיש ולומר כי ניתן להשקיע גם בקרנות סל המאפשרות לכם ליהנות מהשקעה בסיכון נמוך בהשוואה להשקעה במניות למתחילים בלבד. כך או כך, חשוב לוודא שאתם בוחרים נכון את המקום בו תשכנו את כל חסכונותיכם לשנים הקרובות.

אסף מיכאל אנליסט השקעות
אסף מיכאל אנליסט השקעות

אסף מיכאל, מייסד המרכז להשקעות בישראל. זה לא סוד שעולם ההשקעות מבלבל, הידע שאתם מקבלים יכול להיות מסובך. החלטנו לתת לכם את כל המידע שאתם זקוקים לו להשקעות במקום אחד.

דילוג לתוכן